1. Home
  2. Despre noi

Despre noi

Unilever este una dintre cele mai importante companii de bunuri de larg consum din lume, realizând și vânzând în jur de 400 de mărci în peste 190 de țări.

Faceți obișnuință din viața durabilă

În fiecare zi, 2,5 miliarde de oameni folosesc produsele noastre pentru a arăta bine, a se simți bine și a obține mai mult de la viață. Aproximativ o treime din populația globală care alege dintre mărcile familiare, cum ar fi Lipton, Knorr, Dove și Hellmann’s, precum și mărci locale emblematice precum Bango în Indonezia și Suave în SUA. De fapt, 13 mărci din top 50 în lume sunt deținute de Unilever.

Acoperirea noastră geografică ne oferă o prezență globală fără precedent, inclusiv o poziție unică pe piețele emergente, care generează 58% din cifra de afaceri.

Activitățile noastre acoperă un lanț de valori complex, global. Lucrăm cu mii de furnizori și cheltuim aproximativ 34 de miliarde de EUR pentru bunuri și servicii, inclusiv aproximativ 13 miliarde de EUR pentru ingrediente și materii prime, care sunt incluse în produsele noastre din cele peste 300 de fabrici din 69 de țări. Aceste produse sunt apoi distribuite la 25 de milioane de comercianți cu amănuntul, de la supermarketuri până la magazine mici de proximitate și prin alte canale cu creștere rapidă, cum ar fi comerțul electronic și direct la consumator. De asemenea, suntem al doilea agent de publicitate ca mărime din lume, pe baza cheltuielilor cu mijloacele media.

190

Numărul de țări în care lucrăm

Peste 160.000

Numărul de angajați

1 md EUR

Suma pe care o investim în cercetare și dezvoltare în fiecare an

Acest nivel impune responsabilitate

Trăim într-o lume tot mai incertă și volatilă. Temperaturile cresc, secetele sunt mai frecvente, alimentele sunt din ce în ce mai rare, diferența dintre bogați și săraci este în creștere, iar miliarde de oameni încă nu au acces la igienă de bază și salubritate.

Dar societatea se schimbă. Există o tendință tot mai mare către un consum mai semnificativ și mai sustenabil, oamenii asumându-și din ce în ce mai multă responsabilitate personală pentru impactul deciziilor lor de cumpărare.

De aceea, scopul nostru este simplu: de a face obișnuință din viața durabilă.

Aceasta înseamnă să contribuim la crearea unei lumi în care să trăim cu toții bine și în limitele naturale ale planetei.

Și, împreună cu comunitatea noastră mai largă de parteneri, furnizori și cetățeni, progresăm.

Acesta este însuflețit astăzi de același spirit de pionierat cu care Unilever s-a lansat în anii 1890, cu un simplu săpun care a ajutat curățenia să devină o obișnuită în Anglia victoriană.

Pe măsură ce dezvoltăm afacerea, lucrăm activ la:

Sănătatea și bunăstarea

Am ajutat mai mult de un miliard de oameni să-și îmbunătățească sănătatea și igiena

Impactul asupra mediului

Am redus la jumătate impactul asupra mediului

Îmbunătățirea mijloacelor de trai

Îmbunătățirea mijloacelor de trai pentru milioane de oameni

Aceste ambiții îndrăznețe sunt inima Planului Unilever pentru viață durabilă. Lansat în 2010, dovedește că afacerea responsabilă este o afacere bună, determinând creștere și generând încredere, reducerea costurilor și a riscurilor.

70%

din creșterea cifrei de afaceri în 2017 provine de la mărcile noastre de viață durabilă

În 44

de țări suntem „cel mai dorit angajator”

Peste 490 mil

reprezentând costuri energetice evitate prin eco-eficiență din 2008

56%

din materiile prime agricole obținute în mod durabil

Viața modernă este construită pe încredere. Nicio societate nu poate prospera fără aceasta și în termeni pur comerciali, încrederea este cel mai valoros lucru.

Paul Polman, director general

Durabilitatea stimulează inovația

Lipsa apei este o problemă enormă în multe părți ale lumii. Așa că dezvoltăm produse care utilizează apa în mod inteligent, lucrăm cu furnizorii și agricultorii pentru a-i ajuta să o gestioneze mai bine și folosim mai puțină în fabricile noastre.

Deșeurile, pe de altă parte, sunt în creștere. Așadar, ajutăm la crearea unei economii mai circulare prin regândirea ambalajelor din plastic și generarea de energie din deșeurile noastre de producție.

Planurile noastre de a avea un bilanț pozitiv al carbonului până în 2030 includ obținerea în proporție de 100% a energiei noastre pentru toate operațiunile noastre din surse regenerabile, instalând vitrine pentru înghețată mai ecologice și reducerea emisiilor noastre legate de transport.

Mărci cu planuri mari

Mărcile noastre pentru viață durabilă, care au un scop clar referitor la o preocupare socială sau ecologică și contribuie la USLP, inspiră oamenii și fac o diferență reală. De exemplu, Dove îi ajută pe tineri să aibă mai multă încredere în ei, mărcile noastre pentru rufe Dirt is Good încurajează copiii să se bucure de joacă și Knorr lucrează pentru a schimba sistemul alimentar de la fermă la masă.

Peste 55 mil

de oameni au beneficiat de apă potabilă sigură începând din 2005

Peste 10 mil

de oameni au obținut acces îmbunătățit la o toaletă 2012-2016

Aprox. 78 mil

de oameni au beneficiat de programe de sănătate orală începând din 2010

Cu partenerii putem face și mai mult

Prezența noastră globală și rădăcinile adânci în culturile locale ne dau amploarea și influența pentru a avea un impact și mai mare. Dar nu putem face acest lucru singuri. De aceea lucrăm împreună cu alții în domenii precum oprirea defrișărilor, îmbunătățirea accesului oamenilor la apă, salubritate și igienă și instruirea micilor fermieri pentru a face agricultură în mod durabil. Colaborarea este, de asemenea, esențială pentru împuternicirea femeilor deoarece acest lucru, credem noi, este cel mai important factor de dezvoltare umană și creștere economică.

Durabilitatea stimulează inovația

Nr.1

Primul loc în sectorul produselor personale din Indicele de sustenabilitate Dow Jones din 2017

Nr.1

Lideri globali de sustenabilitate corporativă în Sondajul anual de sustenabilitate/GlobeScan din 2017

Calificativul „A”

În ceea ce privește schimbările climatice, apa, pădurile și implicarea furnizorilor în raportul Lanțul global de aprovizionare din 2018 al CDP

O astfel de recunoaștere ne inspiră să facem mai mult și demonstrează că vrem să fim mai deschiși, în special în domeniile care contează cel mai mult pentru dvs., cum ar fi drepturile omului, agricultura sustenabilă și uleiul de palmier. 

Inapoi la inceputul paginii

CONECTAȚI-VĂ CU NOI

Suntem mereu interesați să stabilim legături cu persoanele care ne împărtășesc interesul pentru un viitor durabil.

CONTACT

Luați legătura cu Unilever și cu echipele de specialiști sau găsiți persoane de contact din întreaga lume.

Contact