Toggle Căutare

  1. Home
  2. ...
  3. Cine suntem
  4. Unilever in Romania

Unilever in Romania

Unilever are in Romania o afacere cu adevarat locala: o parte semnificativa din vanzari este generata de productia obtinuta pe platforma industriala din Ploiesti.

Unilever in Romania - o afacere puternica, in crestere continua

Platforma industriala a Unilever din Ploiesti

Date despre USCE si Unilever Romania

Mai jos gasesti datele generale de identificare ale celor doua companii care reprezinta Unilever in Romania

Unilever, una dintre cele mai importante companii de pe piata bunurilor de larg consum din Romania, este prezenta pe piata romaneasca din 1995. De atunci, Unilever a investit aproape 125 milioane euro, fiind unul dintre cei mai importanti investitori din Romania.

Portofoliul de marci pe care Unilever le comercializeaza pe cele doua mari piete pe care este prezent – produse de ingrijire casnica si personala, produse alimentare – include marci puternice precum Dero, Omo, Cif, Domestos, Coccolino, Dove, Rexona, Axe, Clear, Signal, Delma, Rama, Becel, Delikat, Knorr, Hellmann’s, Algida, Napoca, Lipton. Prin aceste marci, Unilever ii ajuta pe oameni sa se simta bine, sa arate bine si sa ia ce e mai bun din viata.

Un portofoliu de marci de succes

Fiindca a avut mereu grija ca marcile sale sa ofere consumatorilor beneficii relevante pentru ei – prin produsele inovatoare lansate, promotiile derulate si prin modul de comunicare – Unilever este lider pe majoritatea pietelor pe care activeaza. Dero, o marca romaneasca populara si inovativa, cu o traditie de 40 de ani, este lider in volum pe o piata foarte competitiva. Pe piata produselor pentru curatenia locuintei, Unilever este lider valoric, cu marcile Cif si Domestos.

Cu un portofoliu care cuprinde unele dintre cele mai cunoscute marci din lume, precum Rexona, Dove si Axe, Unilever este lider valoric pe piata deodorantelor; iar cu sapunul-crema Dove este lider valoric pe piata sapunului de toaleta solid. Cu Delikat, Unilever detine aproape jumatate din piata condimentelor universale si este lider pe piata borsului pudra. Cu marca Knorr, Unilever este lider valoric pe piata supelor si a mustarului, iar cu Hellmann’s si Knorr este lider pe piata maionezei. Pe piata margarinei, Unilever este lider, cu marcile Delma, Rama si Becel.

Operatiunile regionale sunt coordonate din Bucuresti

Unilever este reprezentat pe piata romaneasca de catre compania regionala Unilever South Central Europe - care coordoneaza din Bucuresti operatiunile de marketing si vanzari in Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Moldova si Kosovo - si de Unilever Romania, compania care gestioneaza capacitatile de productie de pe platforma industriala a companiei de la Ploiesti.

Din 1995, cand a inceput investitiile in regiune, Unilever a investit in total 140 milioane de euro in Europa Centrala si de Sud. Unilever South Central Europe angajeaza in intreaga regiune 650 de oameni, dintre care 600 de angajati in Romania; din cei 600 de angajati din Romania, 335 lucreaza pe platforma din Ploiesti.

Unilever are in Romania o afacere cu adevarat locala

Prima investitie a Unilever in zona de centru-sud a Europei a fost facuta pe piata romaneasca. Unilever a inceput sa investeasca in Romania in 1995, odata cu achizitia celei mai mari fabrici de detergenti, DERO, din Ploiesti. De atunci, compania si-a dezvoltat atat capacitatea de productie, cat si portofoliul de marci si produse.

In anul 2006, productia locala a fost concentrata pe platforma industriala a Unilever de la Ploiesti, realizata prin constructia unei fabrici de alimente pe terenul pe care se afla fabrica de detergenti. Platforma a fost inaugurata in decembrie 2006, in urma unei investitii de 4 milioane de euro.

In fabrica de detergenti sunt produsi detergentii pudra Dero si Omo, iar in fabrica de produse alimentare sunt produse margarinele Rama si Delma; condimentele Knorr si Delikat; supele, cuburile-baza pentru mancaruri si mustarurile Knorr; borsul pudra Delikat Bors Magic. Celelalte marci sunt importate: margarina Becel, maionezele Hellmann's si Knorr, ketchup-ul Hellmann’s, produsele de curatenie casnica Cif si Domestos, balsamul de rufe Coccolino si intreaga gama de produse de ingrijire personala sub marcile Dove, Rexona, Axe, Clear si Signal.

Investitia pentru concentrarea productiei locale a fost realizata pentru a creste eficienta afacerii, in beneficiul consumatorilor. Platforma industriala de la Ploiesti este una dintre cele mai avansate capacitati de productie ale Unilever. Datorita productiei locale puternice, care are o contributie semnificativa la cifra de afaceri obtinuta pe piata romaneasca, Unilever are in Romania o afacere cu adevarat locala.

In 2007, Ploiesti devine un centru de productie regional

In primavara anului 2007, compania si-a consolidat productia regionala, relocand productia brandului Kaliakra din Bulgaria in Romania. In urma relocarii, Unilever a inceput sa produca la Ploiesti, din luna mai 2007, margarina Kaliakra – un brand puternic, comercializat exclusiv pe piata bulgara. Decizia de consolidare a productiei regionale a fost luata pentru a eficientiza portofoliul de marci din regiunea coordonata de la Bucuresti. Centrul regional de productie de la Ploiesti este una dintre cele mai importante capacitati de productie detinute de Unilever in Europa.

Unilever intra pe piata inghetatei, lansand Algida si achizitionand marca romaneasca Napoca

In februarie 2009, Unilever a intrat pe piata inghetatei, cu marca internationala Algida, si a achizitionat legendara marca romaneasca de inghetata Napoca. Decizia de intrare pe piata inghetatei - una dintre cele mai atractive piete de produse alimentare, datorita dimensiunii sale si potentialului ridicat de crestere - este parte a strategiei Unilever de crestere in Europa Centrala si de Sud.

Unilever este liderul mondial al pietei de inghetata si comercializeaza in Romania unele dintre cel mai bine vandute marci de inghetata din lume, reunite sub brandul-umbrela Algida: Magnum, Carte d’Or, Cornetto, Viennetta, Big Milk, Cucciolone, Kolorki si Twister. Inghetata Algida comercializata pe piata din Romania este produsa in fabricile Unilever din Italia, Franta, Germania, Polonia si Ungaria, iar inghetatele Napoca sunt in continuare produse in fabrica din Cluj.

Unilever lanseaza Signal White Now si o gama larga de produse de igiena orala

In octombrie 2010, Unilever a intrat pe piata produselor de igiena orala cu marca internationala Signal, lansand Signal White Now – prima pasta de dinti care albeste dintii instantaneu, dupa un singur periaj – precum si o gama larga de produse de igiena orala.

Gama Signal mai include cinci variante de paste de dinti - X-Fresh Aquamint, White System, Micro-Granules, Herbal Fresh, Cavity Protection – si patru variante de periute de dinti – Style Tech, White System, Torsion, Essential.

Inapoi la inceputul paginii