Toggle Căutare

  1. Home
  2. ...
  3. Istoria noastră
  4. 1885 - 1899: Inovația produselor, stilul secolului al XIX-lea

1885 - 1899: Inovația produselor, stilul secolului al XIX-lea

În secolul al XIX-lea, la Oss, în Brabant, Olanda, Jurgens și Van den Bergh - două afaceri de familie ale unor negustori de unt - au relații comerciale de export înfloritoare cu Marea Britanie.

Ambalajul săpunului Sunlight, comercializat de Lever Brothers, din 1889

La începutul anilor 1870, aceștia devin interesați de un nou produs fabricat din grăsime de vacă și lapte - margarina - care, observă aceștia, ar putea fi produs în masă ca un substitut economic pentru unt.

Mai târziu, în nordul Angliei, la mijlocul anilor 1880, o afacere de familie de succes în vânzarea cu ridicata a legumelor și a fructelor, condusă de William Lever, începe să producă un nou tip de săpun de uz casnic. Produsul conține copra sau ulei din semințe de pin, care ajută la formarea spumei mult mai ușor decât în cazul altor săpunuri tradiționale din grăsime animală. Neobișnuit pentru acele vremuri, Lever denumește săpunul cu un nume de marcă - Sunlight - și îl vinde împachetat în ambalaje diferite.

Repere istorice

1872

În Olanda, Jurgens și Van den Bergh deschid primele fabrici de producție a margarinei.

1884

Lever & Co începe producția de săpun Sunlight.

1886

Knorr – care va deveni parte din Unilever - lansează cuburile de supă cu extract de carne care oferă o alimentație nutritivă consumatorilor cu venituri scăzute.

1887

Până la finalul acestui an, Lever & Co produce 450 de tone de săpun Sunlight pe săptămână, iar William Lever cumpără o locație în care va construi Port Sunlight - o fabrică mare pe malurile râului Mersey, în partea opusă orașului Liverpool, cu un sat construit special pentru muncitorii acesteia, oferind locuințe, facilități și spații de agrement la un standard ridicat.

1888

Jurgens și Van den Bergh se mută pe o altă piață prosperă, Germania, și construiesc fabrici aici.

1890

Lever & Co devine o societate cu răspundere limitată – Lever Brothers Ltd.

1891

Van den Bergh își mută noul sediu principal la Rotterdam.

1894

Pentru a susține și a promova interesul tot mai mare pentru igienă personală, Lever & Co creează un nou produs economic – săpunul Lifebuoy.

Lever Brothers devine o societate publică.

Mijlocul anilor 1890

În Marea Britanie, Lever Brothers vinde aproximativ 40.000 de tone de săpun Sunlight pe an și începe extinderea în Europa, America și coloniile britanice cu fabrici, societăți de export și plantații.

1898

Până în acest moment, Van den Bergh are deja un personal puternic în vânzări de 750 de angajați, și lansează o nouă marcă de margarină – Vitello.

1899

Lever Brothers introduce un nou tip de produs, Sunlight Flakes - cu ajutorul căruia treburile casnice devin mai ușoare decât cu săpunurile dure tradiționale. În 1900, Sunlight Flakes va deveni Lux Flakes.

Inapoi la inceputul paginii