Toggle Căutare

  1. Home
  2. ...
  3. Istoria noastră
  4. 1910 - 1919: O decadă a schimbărilor

1910 - 1919: O decadă a schimbărilor

Piața britanică a săpunului atinge punctul de saturație, astfel încât Lever Brothers se concentrează pe noi achiziții.

Imagine dintr-o reclamă olandeză la Blue Band din jurul anilor 1910

Între timp, cererea pentru margarină continuă să crească și Lever Brothers, Jurgens și Van den Bergh își dezvoltă interesele în producția de materii prime. Condițiile de piață dificile duc, de asemenea, la creșterea continuă a numărului de asociații comerciale. În momentul în care se inventează o nouă tehnologie pentru solidificarea uleiului de balenă, afacerile se unesc pentru a forma Whale Oil Pool și pentru a reglementa distribuția acestui nou bun important.

Dar se adună norii războiului. Primul Război Mondial va avea un impact foarte mare, întâi prin cererea tot mai mare de săpun și margarină - elemente vitale pe timp de război - și, în al doilea rând, prin intervenția guvernelor britanic și german, care plasează industria uleiului și a grăsimilor sub control guvernamental.

Repere istorice

1910

Lever Brothers cumpără prima companie în Africa de Vest, WB MacIver Ltd, pentru a-și asigura aprovizionarea cu ulei de palmier pentru Port Sunlight.

1911

Primul laborator de cercetare dedicat al Lever Brothers este construit la Port Sunlight.

1912

Primul acord cu împărțirea profitului dintre Jurgens și Van den Bergh este reziliat, dar cele două companii continuă să colaboreze.

1913

Afacerile principale din Europa își unesc forțele pentru a crea Whale Oil Pool.

1914

În anul în care izbucnește războiul, companiile controlate de Lever Brothers produc aproximativ 135.000 de tone de săpun pe an, iar, în Olanda, Jurgens și Van den Bergh au achiziționat fiecare un număr de mici afaceri și fiecare controlează și șapte fabrici de margarină din Germania.

1917

Lever Brothers achiziționează săpunul Pears, o companie fondată în 1789, iar Jurgens formează o alianță cu Kellogg's, pregătindu-se pentru extinderea în America de Nord. În această perioadă, Jurgens și Van den Bergh deschid fiecare fabrici în Anglia, una dintre acestea în Purfleet, Essex, care încă produce margarină și astăzi. Lever Brothers se extinde și pe piața margarinei odată cu lansarea Planters, crește operațiunile în Africa de Sud și observă că afacerea sa din America începe să genereze profit.

Inapoi la inceputul paginii