Toggle Căutare

  1. Home
  2. ...
  3. Istoria noastră
  4. 1930 - 1939: Depășirea provocărilor

1930 - 1939: Depășirea provocărilor

Perioada anilor 1930 este o decadă dificilă - începe Marea Criză Economică și se încheie cu un nou război mondial.

Reclamă veche pentru Lux Flakes - „Săpunul nedizolvat distruge lenjeria”

Aceste condiții impun noii companii fuzionate raționalizarea și mai urgentă. Astfel, în Marea Britanie, Unilever reduce cele 50 de companii de producție a săpunului pentru a se concentra pe mai puține mărci, în timp ce guvernele din Europa continentală protejează producția locală de unt prin impozite, accize și restricții asupra producției. Rezultatul final este că fabricile de producție a margarinei și a grăsimilor comestibile ale Unilever sunt reduse de la zece la cinci.

Dar, în ciuda crizei, compania continuă să se extindă: parțial prin dezvoltarea de noi produse pe piețele deja consolidate, parțial prin achiziția de companii pentru a se lansa în categorii în dezvoltare, precum alimente congelate și semipreparate.

Repere istorice

1930

La 1 ianuarie, Unilever este fondată în mod oficial.

Procter & Gamble pătrunde pe piața britanică prin achiziția companiei Thomas Hedley Ltd, din Newcastle, și devine una dintre companiile rivale majore ale Unilever.

Mijlocul anilor 1930

Producția de săpun se dezvoltă în continuare, de la săpunurile dure la fulgi și pudre destinate curățeniei mai simple. Acest lucru duce la o extindere pe piața săpunului.

1935

Vitaminele A și D sunt adăugate în margarină, la nivelurile echivalente cu cele conținute de unt.

1938

După o campanie de îmbunătățire a percepției publice asupra margarinei și creșterea mărcilor îmbogățite cu vitamine, inclusiv Stork, în Marea Britanie, și Blue Band, în Olanda, vânzările de margarină cresc la niveluri apropiate de vârfurile atinse în 1929.

Sfârșitul anilor 1930

Odată cu izbucnirea celui de-al Doilea Război Mondial, controalele schimburilor și monedele înghețate îngreunează tot mai tare comerțul internațional. În Germania, Unilever nu poate să scoată profiturile din țară și, în schimb, trebuie să le investească în companii care nu au legătură cu producția de uleiuri și grăsimi, inclusiv utilități publice.

Inapoi la inceputul paginii