Toggle Căutare

  1. Home
  2. Despre noi
  3. Cine suntem
  4. Istoria noastră
  5. 1940 - 1949: Interesul în nevoile locale

1940 - 1949: Interesul în nevoile locale

În timpul anilor de război, Unilever este divizată efectiv, iar companiile sale din teritoriile ocupate de Germania și Japonia sunt complet izolate de cele din Londra și Rotterdam.

Băieți stând la coadă la băile gratuite Lifebuoy în anii 1940

Acest lucru duce la dezvoltarea unei structuri corporative în care companiile locale Unilever acționează cu un nivel ridicat de independență și se concentrează pe nevoile piețelor locale.

După război, Unilever își pierde interesul său în Europa de Est din cauza naționalizării și a controlului exercitat de Uniunea Sovietică. Piața din China este afectată într-un mod similar.

Cu toate acestea, în perioada anilor 1940, Unilever continuă să se extindă pe piața alimentară. Se achiziționează noi companii cu o gamă variată de produse, iar resursele sunt investite în cercetarea și dezvoltarea noilor materiale și tehnici de producție.

Repere istorice

1941

În timpul Bătăliei Angliei, săpunul Lifebuoy oferă londonezilor un serviciu de spălare de urgență gratuit. Camionete Lifebuoy, dotate cu dușuri calde, săpun și prosoape, vizitează zonele din capitală afectate de bombardamente pentru a oferi băile mobile foarte necesare.

1943

Unilever devine acționarul majoritar al Frosted Foods, care deține Birds Eye și drepturile în Marea Britanie asupra unei noi metode de conservare a alimentelor pe piața de producție în masă - congelarea. Ani mai târziu, congelarea se va bucura de o revitalizare atunci când se va demonstra că este una dintre cele mai bune metode de conservare naturală a calității alimentelor proaspete. Cam în aceeași perioadă, Unilever achiziționează Batchelor's, companie specializată în producția legumelor deshidratate și congelate și a conservelor.

1945

La sfârșitul războiului, Unilever poate prelua din nou controlul asupra rețelei sale internaționale, deși nu poate pătrunde din nou în Europa de Est și China. Descentralizarea afacerii, inevitabilă în timpul războiului, este continuată ca decizie de politică.

1946

Birds Eye lansează pentru prima dată mazărea congelată în Marea Britanie. În acest moment, carnea, peștele, înghețata și conservele reprezintă doar 9% din cifra totală de afaceri a Unilever.

Inapoi la inceputul paginii