Toggle Căutare

  1. Home
  2. ...
  3. Istoria noastră
  4. 1950 - 1959: O dezvoltare postbelică spectaculoasă a consumului

1950 - 1959: O dezvoltare postbelică spectaculoasă a consumului

De la sfârșitul anilor 1940 și începutul anilor 1950, dezvoltarea noilor piețe de producție în masă pentru bunuri de larg consum - inclusiv Africa și Asia - oferă oportunități de extindere.

Parte dintr-o reclamă Blue Band în India

United Africa Company, deținută de Unilever, se dezvoltă foarte rapid, producând bunuri pentru vânzarea în noile state independente africane, ceea ce ajută la crearea noilor industrii locale de producție. Între timp, prosperitatea postbelică din Europa, încurajată de înființarea Comunității Europene, duce la o creștere spectaculoasă a consumului și la apariția standardelor de viață.

Pe măsură ce știința avansează și se consolidează, Unilever își crește interesul pentru tehnologie, transformând Port Sunlight Research în Divizia sa de cercetare cu responsabilități atât asupra laboratoarelor din Marea Britanie, cât și din Olanda. Înființează și un grup de cercetare în probleme de nutriție în Olanda care devine, ulterior, Unilever Food and Health Research Institute - un centru de excelență în nutriție. 

 În timpul anilor 1950, noile tipuri de alimente - mai cunoscute fiind batoanele din pește pane - sunt dezvoltate ca reacție directă la nevoia de alimente nutritive care să utilizeze ingredientele disponibile în ajunul raționalizării postbelice. Unele dintre acestea sunt, apoi, comercializate printr-un nou canal promițător - televiziunea comercială.

Repere istorice

1954

Se lansează șamponul Sunsilk în Marea Britanie, devenind marca noastră majoră de șampon - până în anul 1959 fiind disponibil în 18 țări la nivel global.

1955

La 22 septembrie, Unilever difuzează prima reclamă pe un post de televiziune comercial din Marea Britanie, realizată pentru pasta de dinți Gibbs SR.

Batoanele din pește pane sunt introduse în Marea Britanie, iar, după o decadă, vor reprezenta 10% din consumul de pește al britanicilor.

Săpunul Dove este lansat în Statele Unite.

1956

Unilever Research înființează Departamentul de Biologie, care va deveni în anii 1980 unitatea de BioȘtiință, Nutriție și Siguranță.

Cimpanzeii PG Tips își fac debutul pe postul de televiziune comercial nou lansat în Marea Britanie. Difuzată în ziua de Crăciun, reclama este inspirată de petrecerea cimpanzeilor de la Grădina Zoologică din Londra. Astfel, PG Tips devine marca de ceai cea mai bine vândută din Marea Britanie.

Prima Miss Pears este încoronată în cadrul celebrului concurs de frumusețe organizat de compania Pears, sărbătorind frumusețea tenurilor naturale, curate.

1958

În Olanda, Unilever se extinde și în industria de alimente congelate și înghețată prin achiziția companiei Vita NV, care a devenit ulterior Iglo Mora Group.

1959

Unilever lansează primul său tub de margarină, înlocuind cubul tradițional împachetat în hârtie rezistentă la grăsimi, cu Blauband, în Germania, urmat de Flora, în Marea Britanie.

Inapoi la inceputul paginii