Toggle Căutare

  1. Home
  2. ...
  3. Istoria noastră
  4. 1970 - 1979: Diversificare într-un climat dificil

1970 - 1979: Diversificare într-un climat dificil

În timpul anilor 1970, condițiile economice dificile - inclusiv inflația ridicată de la începutul crizei petrolului din 1973 - duce la o stagnare a vânzărilor.

Reclamă tipărită la margarina Flora din 1970

Dezvoltarea distribuitorilor de mari dimensiuni pentru vânzarea cu amănuntul, inclusiv a supermarket-urilor, declanșează o schimbare în negocierea puterii din mâinile producătorilor.

De aceea Unilever continuă să înființeze companii de bunuri de consum în sectoare incluzând transportul și ambalajele, și primește o lovitură majoră în America de Nord odată cu achiziția National Starch. Din fericire, filiala United Africa Company realizează profituri mari în Nigeria care se dezvoltă datorită petrolului, contribuind la compensarea costurilor cu afacerile din Europa și Statele Unite.

Dar în timp ce Unilever continuă să se diversifice în anii 1970, aceasta oprește dezvoltarea în lanțul de aprovizionare deoarece furnizorii terți devin mai mari și mai bine dotați pentru a prelua sarcini secundare.

Repere istorice

1970

Unilever achiziționează producătorul de carne Zwanenberg's din Oss, care va deveni, în final, grupul de producție a cărnii UVG Unilever.

1971

Lipton International este achiziționată și afacerea Unilever cu ceai devine una dintre cele mai mari din lume.

Deodorantul Impulse este lansat mai întâi în Africa de Sud. Acesta va fi vândut în 30 de țări până în 1985.

Mentadent este lansată în Austria ca o marcă revoluționară pentru sănătatea gingiilor.

1973

Înghețata Frigo este achiziționată în Spania.

Filiala Unilever, United Africa Company, devine UAC International - dezvoltându-se încă de la înființarea acesteia în anii 1920, având activități comerciale în 43 de țări.

1977

Până acum, în cele nouă state membre ale Comunității Economice Europene, Unilever are aproximativ 177.000 de angajați în 200 de birouri și fabrici, investind în active fixe la o rată de 30 de milioane GBP pe an și cheltuind aproximativ 1 miliard de GBP pentru aprovizionare.

1978

Exprimându-și intențiile de a-și crește prezența în Statele Unite, Unilever achiziționează National Starch, un producător major de adezivi, amidon și substanțe chimice organice de specialitate. Aceasta reprezintă cea mai mare achiziție efectuată de o companie europeană în Statele Unite în acest moment.

Inapoi la inceputul paginii