Toggle Căutare

  1. Home
  2. Despre noi
  3. Cine suntem
  4. Istoria noastră
  5. 1980 - 1989: Interesul în mărcile principale

1980 - 1989: Interesul în mărcile principale

La începutul anilor 1980, Unilever ocupă locul 26 în clasamentul celor mai mari companii din lume.

Reclamă la produsul Stork din anii 1980

Interesele acesteia cuprind masele plastice, ambalajele, plantațiile tropicale și o linie de transport, precum și o gamă foarte largă de alimente, produse de uz casnic și de îngrijire personală.

La începutul decadei, aplicând o schimbare curajoasă de strategie, compania decide să vizeze din nou domeniile produselor principale cu piețe puternice și potențial de dezvoltare la fel de puternic. Raționalizarea necesară duce la achiziții de mari dimensiuni și la cesiuni la fel de mari, inclusiv vânzarea companiilor producătoare de hrană pentru animale, ambalaje, de transport și a pescăriilor.

Dar, până în 1989, dezvoltarea rezultată a companiilor principale este foarte evidentă.

Repere istorice

1982

Înghețata Viennetta gateaux este lansată mai întâi în Marea Britanie ca o specialitate de Crăciun.

1983

Axe body spray pentru bărbați (Lynx în Marea Britanie) este lansat mai întâi în Franța.

1984

Unilever anunță Strategia privind companiile principale și achiziții și cesiuni de mari dimensiuni în următoarea decadă.

Brooke Bond este achiziționată în cadrul primei preluări ostile realizate de Unilever.

1985

Unipath lansează un test de sarcină Clearblue pentru acasă, care este vândut prin farmaciile din Marea Britanie.

1986

Achiziția companiei Naarden dublează activitatea companiei Unilever în domeniul parfumurilor și a aromelor alimentare. Chesebrough-Pond's, care deține mărcile Pond's și Vaseline, este achiziționată în Statele Unite.

1987

Dove este relansat în Europa, începând cu Italia.

1989

Calvin Klein și Elizabeth Arden/Fabergé sunt achiziționate, în timp ce se lansează înghețata Magnum în Germania.

Inapoi la inceputul paginii