Toggle Căutare

  1. Home
  2. ...
  3. Istoria noastră
  4. 1990 - 1999: Restructurare și consolidare

1990 - 1999: Restructurare și consolidare

Noua abordare a companiei continuă cu reducerea numărului de categorii în care Unilever concurează, de la 50 la doar 13 până la finalul decadei.

Lista de prețuri Cornetto din 1990

Acest lucru include decizia de a vinde sau de a retrage multe mărci și de a se concentra pe cele cu cel mai mare potențial.

Restructurarea creează patru domenii principale de afaceri: Produse de uz casnic, Produse de îngrijire personală, Produse alimentare și Substanțe chimice de specialitate. Noua structură este condusă de o echipă nouă, ExCo (Comitetul executiv), și include 12 grupuri de afaceri, fiecare responsabil pentru o combinație de zone geografice și produse.

De asemenea, în timpul acestei decade, Unilever realizează un program de agricultură sustenabilă, având în vedere presiunile tot mai mari legate de mediu și îngrijorările consumatorilor privind lanțul alimentar. Vor urma foarte rapid alte inițiative de conservare a rezervei de apă și aprovizionare cu pește din stocuri sustenabile.

Repere istorice

1992

Unilever pătrunde în Republica Cehă și Ungaria și înființează UniRus în Rusia.

1993

Înghețata Breyers este achiziționată în Statele Unite și șamponul Organics este lansat mai întâi în Thailanda. Până în 1995, Organics este vândut în peste 40 de țări.

1994

Se finalizează eliminarea United Africa Company, imensa companie Unilever din Africa de Vest de comerț, producție a berii și a materialelor textile.

1995

Unilever publică Codul său de principii de afaceri.

Decizia fără precedent este luată pentru a elimina practic grăsimile nesaturate din producția de produse alimentare ca o reacție rapidă la noile cercetări care sugerează faptul că efectul acestora asupra colesterolului din sânge este cel puțin la fel de advers ca și cel al grăsimilor saturate.

1996

Unilever își ia angajamentul ambițios de a se aproviziona cu toată cantitatea de pește din stocuri sustenabile și începe colaborarea cu WWF pentru a stabili un program de certificare a pescăriilor sustenabile, cunoscute sub numele de Marine Stewardship Council (MSC).

Hindustan Lever și Brooke Bond Lipton India fuzionează pentru a crea cea mai mare companie din sectorul privat din India, iar compania de produse pentru îngrijirea părului Helene Curtis este achiziționată în Statele Unite.

Se înființează The Unilever Nutrition Centre.

Sarea iodată Annapurna este lansată în India și începe să aibă un mare impact asupra redresării deficienței de iod.

1997

Înghețata Kibon este achiziționată în Brazilia. Companiile producătoare de substanțe chimice ale Unilever, inclusiv National Starch și Quest International, sunt vândute.

1999

Acționarii autorizează un dividend special de 7,4 miliarde EUR și o consolidare a cotei pentru a reduce numărul de acțiuni per emisie.

Inapoi la inceputul paginii