Toggle Căutare

  1. Home
  2. Despre noi
  3. Cine suntem
  4. Istoria noastră
  5. 2000 - 2009: Descoperirea unor noi căi

2000 - 2009: Descoperirea unor noi căi

Pe măsură ce provocările cu care se confruntă companiile, mediul și comunitățile cresc, Unilever se transformă din punct de vedere organizațional și strategic pentru a se asigura că va rămâne o companie sustenabilă.

Reclama la înghețata Ben&Jerry's Fairtrade Chunky Monkey din 2008

Pe măsură ce comportamentele persoanelor la cumpărături și de achiziționare încep să se modifice și consumatorii devin tot mai motivați din punct de vedere social, ambiental și civic, și Unilever adoptă schimbarea atât privind structura companiei, cât și privind modul de gândire. Strategia noastră Path to Growth duce la mai multe achiziții și la raționalizarea locațiilor de producție pentru a forma centre de excelență. Programul One Unilever armonizează organizația sub o singură strategie, simplificând afacerea noastră și profitând de scala noastră mult mai eficient.

Ne dezvoltăm având în vedere și istoria noastră lungă referitoare la obiectivul social prin includerea gândirii sustenabile chiar și mai mult în activitățile noastre zilnice.

În 2002, marca Lifebuoy lansează programul său de educație privind igiena, Swasthya Chetna, care va face o diferență în viața a 120 de milioane de oameni din zonele rurale din India, iar, în 2004, devenim un membru fondator al Mesei Rotunde pentru Ulei de Palmier Sustenabil (RSPO). În 2008, în încercarea de a susține oprirea despăduririi, anunțăm angajamentul nostru de a extrage toată cantitatea necesară de ulei de palmier doar din surse sustenabile certificate până în 2015.

Spre sfârșitul decadei, întreaga lume trece printr-o incertitudine economică și a mediului fără precedent. Modificările adoptate de Unilever duc la lansarea strategiei Busola în 2009, care ne pregătește pentru a face față următoarei decade, având la bază un model de afaceri cu adevărat sustenabil: dublarea activității companiei noastre în același timp cu reducerea impactului nostru asupra mediului.

Repere istorice

2000

Bestfoods fuzionează cu Unilever în cea de-a doua cea mai mare achiziție din istorie în ce privește lichiditățile. Alte achiziții cuprind Slim-Fast Foods, Ben & Jerry’s și afacerea culinară Amora-Maille din Franța.

Se lansează Unilever Health Institute - un centru de excelență în nutriție, sănătate și vitalitate.

2001

Până în 2001, Unilever își reduce numărul de mărci de la 1.600 la 900. Se vând DiverseyLever, Elizabeth Arden și Unipath.

2002

Portofoliu mărcii noastre este reconstruit și îmbunătățit prin achizițiile și vânzarea a 87 de companii, generând 6,3 miliarde EUR de venituri din vânzări.

2003

Unilever Health Institute deschide centre regionale în Bangkok, Thailanda, și Accra, Ghana.

Se lansează Politica noastră privind nutriția și Academia de Nutriție și Sănătate.

2004

Se lansează misiunea Vitality și se inaugurează noua marcă Unilever, inclusiv noul logo reprezentând diversitatea companiei Unilever, a produselor și a angajaților noștri.

2005

Unilever vinde Unilever Cosmetics International (UCI) către Coty Inc. din Statele Unite. Vânzarea corespunde cu strategia Unilever de a se concentra pe categoriile principale.

Se finalizează Programul de îmbunătățire a nutriției, prin care 16.000 de produse au fost evaluate în funcție de nivelurile de grăsimi nesaturate, grăsimi saturate, sodiu și zahăr, luându-se măsurile necesare dacă este cazul.

2006

Antony Burgmans renunță la calitatea de Președinte după o activitate de peste 35 de ani în companie. Succesorul său este Michael Treschow, fiind primul Președinte independent al Consiliilor din cadrul Unilever.

Noua tehnologie contribuie la crearea Small&Mighty, primul detergent de rufe lichid super-concentrat care necesită o treime din ambalaj, o treime din cantitatea de apă și o treime din transportul necesar pentru lichidele diluate.

2007

Unilever anunță acorduri de achiziție a mărcii de băuturi revitalizante Buavita, în Indonezia, și a mărcii Inmarko, compania majoră producătoare de înghețată din Rusia.

Unilever se angajează să se aprovizioneze cu toată cantitatea de ceai necesară din surse etice, sustenabile, solicitând Rainforest Alliance să înceapă auditul furnizorilor noștri de ceai cu efecte imediate.

2008

Compania anunță vânzarea câtorva companii, inclusiv compania noastră nord-americană de spălătorii, compania noastră de producție a uleiului comestibil din Côte d'Ivoire, interesele noastre în plantațiile locale de palmier pentru ulei, Palmci și PHCI, precum și compania de producție a uleiului de măsline și oțet Bertolli, către Grupo SOS.

Ne angajăm să trecem la aprovizionarea cu ulei de palmier din surse sustenabile până în 2015, achiziționând primul lot de ulei de palmier sustenabil certificat în noiembrie.

Pentru al zecelea an consecutiv, Unilever este denumită liderul sectorului alimentar în Indicele de sustenabilitate Dow Jones (Dow Jones Sustainability Index - DJSI) - singura companie care a realizat acest lucru.

2009

Paul Polman devine Director Executiv la 1 ianuarie, fiind succesorul lui Patrick Cescau, care se pensionează după o activitate de 35 de ani în cadrul companiei.

Unilever achiziționează 185.000 de tone de ulei de palmier sustenabil prin certificatele GreenPalm, reprezentând aproximativ 15% din nevoile sale totale.

Aproximativ 80% din pliculețele de ceai Lipton Yellow Label și PG Tips, vândute în Europa de Vest, sunt aprovizionate din ferme certificate. Ceaiul certificat de Rainforest Alliance devine disponibil și în Statele Unite, Japonia și Australia.

Aproximativ 17 milioane de mese școlare sunt oferite unui număr de 80.000 de copii prin parteneriatul nostru cu World Food Programme.

Spre finalul anului, Unilever lansează viziunea noastră revizuită: dublarea companiei noastre în același timp cu reducerea impactului nostru general asupra mediului.

Inapoi la inceputul paginii