Toggle Căutare

  1. Home
  2. Despre noi
  3. Cine suntem
  4. Istoria noastră
  5. 2010 - Prezent: Stilul de viață sustenabil

2010 - Prezent: Stilul de viață sustenabil

Admițând că ne aflăm la un punct de cotitură în istorie, compania noastră dezvoltă strategia noastră de reducere a impactului nostru asupra mediului în același timp cu creșterea impactului social pozitiv al Unilever.

Un stil de viață sustenabil pentru toată lumea

Bărbat odihnindu-se pe iarbă, din campania de lansare a Dove Men+Care

În fața schimbării climatice, a instabilității și a amenințărilor asupra progresului realizat în creșterea standardelor de viață în timpul secolului al XX-lea, Unilever lansează Planul pentru un Stil de Viață Sustenabil, planul nostru pentru un model de afaceri sustenabil.

Planul Unilever pentru un Stil de Viață Sustenabil stabilește sute de obiective și angajamente care se încadrează în trei categorii principale:

  • Vom ajuta peste un miliard de oameni să își îmbunătățească sănătatea și bunăstarea
  • Vom reduce la jumătate impactul asupra mediului în urma producției și a utilizării produselor noastre
  • Vom îmbunătăți mijloacele de trai ale oamenilor din lanțul nostru de aprovizionare.

După lansarea sa în 2010, Planul Unilever pentru un Stil de Viață Sustenabil este recunoscut de observatori independenți ca fiind unul dintre cele mai ambițioase planuri de sustenabilitate create vreodată de către o corporație internațională - și continuă să evolueze, sprijinind dezvoltarea afacerii noastre în timp ce valorifică accesul și expertiza noastră pentru a crea o schimbare în lume.

Până în 2014, „mărcile noastre pentru un stil de viață sustenabil” - mărci care au un obiectiv sustenabil și contribuie la unul sau mai multe dintre obiectivele Planului Unilever pentru un Stil de Viață Sustenabil - se dezvoltă de două ori mai rapid față de restul afacerii și realizează o contribuție majoră la creșterea generală.

Dincolo de afacerea noastră

Rolul pe care afacerea îl poate juca în crearea unui viitor mai sigur, mai corect rămâne punctul principal în agenda globală, evidențiat de evenimente precum Conferința de la Paris privind problemele climatice din 2015 și lansarea obiectivelor globale UN.

Unilever identifică trei domenii în care putem contribui la schimbarea sistemelor reale prin colaborarea în parteneriat cu ceilalți din mediul de afaceri, societatea civilă, guvern și ONG-uri: schimbarea climatică și despădurirea, apa, salubrizarea și igiena, agricultura sustenabilă și securitatea alimentară.

Repere istorice

2010

Unilever este desemnată liderul în sustenabilitate în cadrul „super-sectorului” de Produse alimentare și Băuturi de către Indicii de sustenabilitate Dow Jones (Dow Jones Sustainability Index - DJSI), pentru al doisprezecelea an consecutiv.

Acționarii Alberto Culver votează achiziția companiei în favoarea noastră, introducând mărci precum TRESemmé, Alberto VO5, Nexxus, St. Ives și Simple în portofoliul Unilever.

2011

Directorul nostru executiv, Paul Polman, promite ca Unilever să susțină o reorientare a întregii industrii către o agricultură sustenabilă în cadrul World Economic Forum din Davos.

2012

Cifra de afaceri a Unilever depășește 50 de miliarde EUR, toate regiunile și categoriile contribuind la această dezvoltare. Avem în acest moment 14 mărci, fiecare cu vânzări mai mari de 1 miliard EUR pe an.

Continuăm să realizăm progrese mari în îndeplinirea obiectivelor Planului Unilever pentru un Stil de Viață Sustenabil. Peste o treime din materiile prime agricole sunt aprovizionate din surse sustenabile și peste 50% dintre fabrici ating obiectivul de a nu elimina niciun deșeu la groapa de gunoi. Suntem alături de 224 milioane de persoane prin programe destinate reducerii incidențelor afecțiunii diareice prin spălatul pe mâini cu săpun, furnizarea de apă potabilă sigură, promovarea sănătății orale și îmbunătățirea respectului de sine al tinerilor.

2013

Unilever este desemnată câștigătoarea prestigiosului Premiu Catalyst în 2013 pentru inițiativele noastre de extindere a oportunităților pentru femei și afaceri. Compania revine pe piața din Myanmar odată cu lansarea operațiunilor complete de afaceri, inclusiv o nouă locație de producție și sedii noi în Yangon.

Unilever primește 44 de premii în cadrul celei de-a 60-a ediție a Cannes Lions International Festival of Creativity.

2014

Lansăm Unilever Sustainable Living Young Entrepreneur Awards, un program de premii internaționale destinat să inspire tinerii din toată lumea pentru a aborda probleme de mediu, sociale și de sănătate.

În ciuda mediului economic dificil, Unilever reușește o dezvoltare la cel mai înalt nivel de eficiență pentru al cincilea an consecutiv. Continuăm să ne reconstruim portofoliul, realizând o serie de achiziții strategice pe parcursul anului, inclusiv compania de producție a înghețatei super-premium Talenti, în America de Nord, și compania de purificare a apei Qinyuan din China.

Unilever este desemnată liderul în Domeniul alimentar, al băuturilor și al produselor din tutun de către Indicii de sustenabilitate Dow Jones (Dow Jones Sustainability Index - DJSI) în 2014.

2015

Unilever continuă să prezinte o creștere profitabilă uniformă pe piețe volatile în timp ce își consolidează sustenabilitatea portofoliului său.

Unilever a fost desemnată pentru a cincisprezecea oară în șaisprezece ani liderul în Domeniul industrial al produselor alimentare, al băuturilor și al produselor din tutun, obținând un punctaj de 92 din 100. Am fost, de asemenea, selectați ca element component al Indicilor de sustenabilitate Dow Jones (Dow Jones Sustainability Index - DJSI), în urma participării noastre la RobecoSAM Corporate Sustainability Assessment din 2015.

În ianuarie, anunțăm faptul că ne-am atins obiectul nostru de zero deșeuri nepericuloase trimise către groapa de gunoi în întreaga noastră rețea de fabrici, în timp ce, în iunie, atingem o reducere de 1 milion de tone de emisii de dioxid de carbon începând cu 2008.

„Mărcile pentru un stil de viață sustenabil” reprezintă acum jumătate din creșterea noastră și se dezvoltă de două ori mai rapid față de celelalte mărci deținute. Un număr tot mai mare de mărci deținute integrează sustenabilitatea în contribuția pe care acestea o au la nivel global - obiectivul acestora - și în ingredientele și ciclul de viață al produselor acestora.

Contribuim la lansarea Obiectivelor de dezvoltare sustenabilă a UN (SDG) și ne alăturăm apelurilor globale pentru acțiune în cadrul Conferinței de la Paris privind problemele climatice din 2015 (COP21). Compania noastră anunță că Unilever va desfășura operațiuni cu „carbon sub-zero” până în 2030.

În „Mobilising Collective Action: USLP Summary of Progress 2015”, raportăm faptul că suntem pe cale să atingem majoritatea obiectivelor noastre definite în USLP și să realizăm un apel fără precedent la o acțiune colectivă pentru a aborda cele mai mari provocări globale.

Inapoi la inceputul paginii