Cel mai recent raport privind progresul indică faptul că îndeplinim majoritatea țintelor ambițioase din Planul Unilever pentru un stil de viață sustenabil (USLP) și invită la acțiuni colective mai cuprinzătoare pentru abordarea celor mai mari provocări cu care se confruntă mediul de afaceri și lumea.
Performanțele solide în domeniul sustenabilității sunt legate de dezvoltare
„Mobilising Collective Action” (Mobilizarea acțiunilor colective), rezumatul progresului privind Planul Unilever pentru un stil de viață sustenabil în 2015 (EN), realizează un raport privind țintele ambițioase pe care le-am stabilit atunci când am încorporat planul USLP în modelul nostru de afaceri în anul 2010.
Acesta subliniază modalitățile în care considerăm că planul USLP creează valoare pentru afacerile noastre, precum și pentru societate și pentru mediu, prin stimularea dezvoltării, consolidarea încrederii, reducerea riscurilor și a costurilor. Mărcile „Sustainable Living” (Stil de viață sustenabil), cum ar fi Knorr, Dove, Dirt is Good, Lipton și Hellmann's, care fac produse direct legate de un obiectiv sustenabil și care contribuie la obiectivele planului USLP, au generat aproape jumătate din creșterea companiei Unilever în 2015 și s-au dezvoltat mai rapid decât restul domeniilor de activitate.
Suntem pe drumul cel bun în ceea ce privește operațiunile noastre, dar rămân provocări importante
Raportul indică performanțe solide raportate la țintele de sustenabilitate aflate sub controlul nostru direct. Am ajutat peste 480 de milioane de oameni să întreprindă acțiuni pentru a-și îmbunătăți sănătatea și bunăstarea și am îmbunătățit mijloacele de trai ale oamenilor prin locuri de muncă, instruire și promovarea drepturilor omului.
De asemenea, am redus impactul generat de operațiunile noastre asupra mediului. În comparație cu 2008, în 2015 fabricile Unilever au scos din uz cu 97 % mai puține deșeuri în total, au emis cu 39 % mai puțin CO2 din consumul de energie și au consumat cu 37 % mai puțină apă pe tona de produse.
Dar reducerea impactului asupra mediului în urma utilizării produselor noastre de către consumatori odată ce acestea ies din fabrică s-a dovedit a fi dificilă. Deși volumul deșeurilor asociate cu scoaterea din uz de către consumatori a produselor noastre s-a redus cu 29 % față de 2010, consumul de apă asociat cu utilizarea de către consumatori a produselor noastre a scăzut doar cu circa 1 %, iar impactul gazelor cu efect de seră asociate cu utilizarea de către consumatori a produselor noastre a crescut cu circa 6 %.
Abordările inovatoare și nevoia de acțiuni colective
Adoptăm strategii inovatoare pentru abordarea acestor probleme. Dar schimbarea comportamentului consumatorilor, împreună cu provocările mai cuprinzătoare, inclusiv schimbările climatice și accelerarea inegalității, necesită acțiuni colective urgente la nivel global. Colaborăm cu comunitatea globală pentru a consolida progresul realizat în 2015 prin Obiectivele de dezvoltare sustenabilă (SDG) ale ONU și prin Acordul de la Paris privind schimbările climatice.
„Există oportunități uriașe pentru cei care se angajează să ia măsuri...”
Descriind anul 2015 drept un „an remarcabil pentru umanitate și pentru planetă”, Paul Polman, Director general executiv al companiei Unilever, a declarat că modelul sustenabil de afaceri rămâne nu doar relevant, ci și esențial.
Acesta a menționat: „Aflat acum în cel de-al șaselea an, planul USLP dovedește că nu există compromisuri între sustenabilitate și dezvoltare profitabilă. De asemenea, acesta ne ajută să economisim cheltuieli, să stimulăm inovația și să recrutăm și să păstrăm cele mai bune talente.”
„De fapt, există oportunități uriașe pentru cei care se angajează să ia măsuri. Nu există o justificare din punct de vedere al afacerilor pentru sărăcie persistentă și schimbări climatice scăpate de sub control.”
Cu toții avem un rol de jucat în construirea unui viitor mai luminos. Care este rolul dvs.? Împărtășiți-vă ideile cu #collectiveaction