Afacerea noastră este în creștere și rezultatele noastre cele mai recente continuă să arate că avem o creștere sustenabilă, precum și profitabilă.
În fiecare an, raportăm progresul nostru în realizarea obiectivelor pe care le stabilim în Planul Unilever pentru un stil de viață sustenabil (USLP). Lansat în 2010, acesta arată în fiecare an ce pași am făcut pentru a îndeplini pentru viziunea noastră de a accelera creșterea în timp ce reducem amprenta asupra mediului și creștem impactul social pozitiv.
Iată cinci aspecte pe care trebuie să știți despre progresul nostru pentru 2016, inclusiv succesele pe care le-am realizat și provocările mari care rămân în continuare.
Vedem că sustenabilitatea stimulează rate mai ridicate de creștere...
... indicând faptul că avem o creștere constantă și competitivă , precum și profitabilă și sustenabilă. Brandurile noastre pentru viață sustenabilă, care contribuie la unul sau mai multe dintre obiectivele Planului Unilever pentru un stil de viață sustenabil și au obiective clare pentru o viață sustenabilă, au asigurat peste 60% din creșterea noastră în 2016. În plus, acestea au crescut cu peste 50% mai rapid decât restul afacerii. Acum avem 18 branduri pentru o viață mai sustenabilă și acestea includ cele mai mari șase branduri ale noastre după de cifra de afaceri.
Avem un impact social pozitiv asupra a milioane de vieți...
...și folosim fiecare parte a lanțului nostru valoric pentru a le oferi. De exemplu, am ajutat aproximativ 920.000 de femei să acceseze inițiative care au ca scop promovarea siguranței acestora, să-și dezvolte abilitățile și să-și extindă oportunitățile. Am realizat acest obiectiv lucrând cu lanțul nostru de aprovizionare și prin inițiative care s-au concentrat pe vânzarea și distribuirea produselor noastre. Până la sfârșitul anului 2016, am ajutat 538 de milioane de oameni să-și îmbunătățească sănătatea și igiena și în jur de 650.000 de mici agricultori au accesat inițiative vizând îmbunătățirea practicilor agricole sau a veniturilor.
Am înregistrat un progres deosebit prin reducerea impactului asupra mediului în fabricile și operațiunile noastre, deși ne confruntăm în continuare cu provocări dincolo de ele...
... deoarece abordarea unei părți a impactului legat de modul în care consumatorii folosesc produsele noastre necesită timp. Din 2008, în operațiunile noastre de fabricație, am redus emisiile de CO2 din sectorul energetic cu 43 %, consumul de apă cu 37% și totalul deșeurilor eliminate cu 96% pe tonă de producție.
Din 2010, consumul de apă în fabricarea produselor noastre a fost redus cu aproximativ 7%, în timp ce deșeurile asociate cu folosirea produselor noastre de către consumatori s-a redus cu aproximativ 28%. Dar efectul gazelor cu efect de seră asupra produselor noastre în întregul lor ciclu de viață, inclusiv utilizarea de către consumatori, a crescut acum aproximativ 8 % din 2010. În ciuda provocărilor, ne-am luat în continuare un angajament total de a lua noi măsuri în lanțul nostru valoric și de a avea un bilanț de carbon pozitiv în operațiunile noastre.
Suntem dispuși să ne creștem angajamentele acolo unde este nevoie...
... așa cum am făcut în ianuarie 2017, când am anunțat că ne-am luat angajamentul să ne asigurăm că toate ambalajele noastre de plastic sunt complet refolosibile, reciclabile sau transformabile în compost până în 2025. De asemenea, am continuat să cuprindem drepturile omului mai departe în activitatea noastră, iar în 2016 am integrat experiența noastră privind drepturile omului în organizarea lanțului nostru de aprovizionare.
Deși trebuie să facem mai mult, avem încredere că suntem pe drumul cel bun...
...deoarece modelul nostru de afaceri, având USLP în centru, continuă să creeze valoare pentru noi, pentru acționarii noștri și pentru milioane de oameni din întreaga lume. Am crescut în mod constant înaintea piețelor noastre, ne-am îmbunătățit constant rentabilitatea și fluxul de numerar și am furnizat un randament puternic acționarilor de la lansarea USLP.
Doriți să aflați mai multe? Vizitați secțiunea Viață sustenabilă pentru mai multe informații.