În spiritul transparenței, împărtășim modul în care progresăm cu Planul Unilever pentru viață durabilă (USLP), baza pe care creăm încredere în toate aspectele lanțului nostru valoric.
Ultimul raport arată că suntem pe cale să atingem aproximativ 80 % din obiectivele noastre și este mai transparent ca niciodată cu privire la principalele provocări. De asemenea, subliniază modul în care putem împărtăși experiențele noastre pentru a susține și a îmbunătăți călătoriile profesionale durabile ale altora.
Consumatorii doresc mărci durabile
Există dovezi puternice că cererea consumatorilor pentru mărci durabile este în creștere. Cercetările noastre arată că 54 % dintre consumatori doresc să cumpere în mod durabil, iar o treime dintre aceștia fac deja acest lucru. Aceasta este o mare oportunitate și dorim să ne asigurăm că mărcile noastre se află în prim plan.
O modalitate de a face acest lucru în ultimii ani este prin intermediul mărcilor noastre de viață durabilă. Acestea combină un scop social sau de mediu puternic, cu produse care contribuie la atingerea obiectivelor USLP. Avem acum 26 de mărci pentru viață durabilă, în creștere de la 18 în 2016, care acoperă toate diviziile noastre. Noii-veniți în acest an sunt Vaseline, Sunlight, Sunsilk și Wall's.
În 2017, acestea au crescut cu 46 % mai rapid decât restul afacerii și au oferit 70 % din creșterea cifrei de afaceri. În ultimii patru ani, au depășit în mod constant rata medie de creștere.
Companii, mărci și inovații noi
De asemenea, ne formăm și construim portofoliul prin noi întreprinderi care se alătură Unilever, care sunt aliniate la valorile noastre de viață durabilă. Doar câteva dintre noile noastre mărci din ultimele 12 luni care se potrivesc acestui profil includ ceaiul Pukka, Seventh Generation, Mãe Terra și Sundial.
Și nu numai că achiziționăm, ci creștem și mărci proprii, creând mărci noi concepute pentru a fi sustenabile. De exemplu, gama de îngrijire personală Love Beauty Planet pentru vegani, care folosește ingrediente naturale și ambalaje reciclate, precum și gustările fără gluten și vegane Red Red care au fost lansate în Marea Britanie la începutul acestui an.
În plus, bineînțeles, aducem mărcile noastre de bază mai multor oameni în fiecare zi, inclusiv preferatele mult apreciate și noi inovații. De exemplu, în ultimul an, Domestos a lansat o serie de inovații pentru a aborda problemele legate de salubritate și deficitul de apă, inclusiv un nou format de pulbere pentru curățarea toaletelor accesibile în India și spray-ul care nu necesită apă în Africa de Sud.
601m 601 de milioane de oameni au fost vizați de programele noastre privind spălarea mâinilor, salubritate, sănătate orală, stima de sine și apă potabilă, până la sfârșitul anului 2017.
109 109 dintre centrele noastre de producție din 36 de țări au utilizat până la sfârșitul anului 2017 electricitate din rețea 100 % din surse regenerabile, reprezentând 65 % din consumul total de energie electrică.
56% Până la finalul lui 2017, 56 % dintre materiile noastre prime agricole au provenit din resurse durabile.
Progresul nostru USLP în 2017
Vestea bună este că, după șapte ani de progres, am realizat deja sau suntem pe cale să realizăm aproximativ 80 % din obiectivele noastre.
Îmbunătățirea sănătății și bunăstării a peste 1 miliard de persoane până în 2020
Suntem pe cale să ne atingem obiectivul ambițios de a dubla proporția portofoliului nostru care îndeplinește cele mai înalte standarde de nutriție până în 2020. Până în prezent, 39 % din volum respectă deja aceste standarde. Reformulăm în toate categoriile de produse și am făcut progrese semnificative în ceea ce privește reducerea sării, a grăsimilor saturate, a caloriilor și a zahărului. De exemplu, 70 % din piețele în care vindem înghețată obișnuită au acum mini-versiuni. În 2017, am lansat Mini Magnum-uri în India și Mini Cornetto-uri în Brazilia.
În ceea ce privește sănătatea și igiena, am vizat peste 600 de milioane de oameni prin programele noastre privind spălarea mâinilor, salubritate, sănătate orală, stima de sine și apă potabilă sigură până la sfârșitul anului 2017. O marcă cu un impact remarcabil este Dove, care pune accent pe sporirea încrederii corporale. Am vizat deja 29 de milioane de tineri și suntem pe cale să ajungem la 40 de milioane până în 2020.
Când vine vorba de amprenta proprie, am obținut progrese semnificative în aproape toate domeniile. De exemplu, începând cu anul 2008, am redus emisiile de CO₂ din producția noastră cu 47 %, am redus consumul de apă cu 39 %, iar totalul deșeurilor expediate pentru eliminare a ajuns la 98 %. De asemenea, am făcut pași în lanțul nostru extins de aprovizionare. Până la finalul lui 2017, 56 % dintre materiile noastre prime agricole au provenit din resurse durabile.
Reducerea impactului asupra mediului al modului în care consumatorii folosesc produsele noastre continuă să fie o provocare. De exemplu, am reușit să reducem consumul de apă cu doar 2 % din 2010. Dar nu avem doar vești proaste. Vedem progrese încurajatoare în ceea ce privește deșeurile de ambalaje, unde am făcut un nou angajament pentru a ne asigura că ambalajele noastre din plastic vor fi complet reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în 2025.
Îmbunătățirea mijloacelor de trai pentru milioane de oameni până în 2020
În 2017 am relansat politica de aprovizionare responsabilă, pentru a ne întări abordarea și pentru a stimula creșterea numărului de furnizori care se angajează în program. Aproximativ 55 % din cheltuielile cu achizițiile publice au fost efectuate prin intermediul furnizorilor care îndeplineau cerințele obligatorii ale politicii. Ambiția noastră este de 100 % până în 2020.
Noi credem că împuternicirea femeilor oferă cea mai mare posibilitate de dezvoltare umană și de creștere economică. Construim o organizație echilibrată în funcție de gen: până la sfârșitul anului 2017, 47 % din totalul conducerii erau femei, în creștere de la 46 % în 2016. Programul nostru Shakti oferă un loc de muncă pentru peste 70.000 de femei din comunitățile rurale cu venituri reduse. În 2017, am permis, de asemenea, unui număr de 1,2 milioane de femei să acceseze inițiative menite să le promoveze siguranța, să le dezvolte abilitățile și să le extindă oportunitățile.
Iar în ceea ce privește crearea unei afaceri mai incluzive, în 2017 am permis unui număr de aproximativ 716.000 de mici agricultori să acceseze inițiative menite să le îmbunătățească practicile agricole sau să le mărească veniturile. De asemenea, am sprijinit 1,6 milioane de comercianți cu amănuntul la scară mică pentru a-și îmbunătăți veniturile.

70% Proporția creșterii globale a cifrei de afaceri asigurată de mărcile de viață durabilă
Ce urmează?
Lumea s-a schimbat mult de când am lansat USLP în 2010. Pe măsură ce am început să ne gândim la evoluția acestuia, am dorit să obținem opiniile angajaților și ale părților interesate externe cu privire la ceea ce facem și în ce direcție să ne îndreptăm. Așadar, am lansat cea mai mare inițiativă de ascultare pe care am realizat-o vreodată cu privire la viitorul afacerii durabile din cadrul Unilever.
Pe lângă intervievarea experților din întregul lanț valoric - inclusiv investitori, furnizori, clienți, agenții de creație, alte companii, lideri de opinie, ONG-uri și cadre universitare - am cerut angajaților din întreaga lume să completeze un sondaj pentru a identifica problemele care contează cel mai mult pentru ei.
Răspunsurile au arătat că USLP a devenit o mare sursă de mândrie și motivație în cadrul afacerii și motivul pentru care mulți angajați s-au alăturat companiei. În același timp, am aflat cu modestie că USLP este foarte respectat pe plan extern.
Dar nu este surprinzător că această pozitivitate impune un nivel ridicat al așteptărilor. După cum a spus un interlocutor extern: „Unilever se află într-o poziție incomodă. Așteptările vor fi mai mari decât oricând. Ridică ștacheta pentru toți cei din interiorul Unilever care încearcă să afle ce trebuie să se întâmple în continuare.”
Scopul acestui proiect a fost de a înțelege profund modul în care poate evolua USLP în viitor pe baza opiniilor angajaților proprii, precum și a experților independenți în domeniul afacerilor durabile. Vom lua acum toate aceste informații bogate și le vom prelucra în următoarele etape ale procesului. Vom publica în mod regulat actualizări privind progresul nostru, așa că vă rugăm să reveniți în curând pentru a vedea ce facem.
Fotografia de sus de Muhammad Taha, angajat al companiei Unilever, Pakistan