Unilever are o lungă tradiție de susținere a schimbărilor sociale, de la îmbunătățirea sănătății și a stării generale de bine a peste 1 miliard de oameni până la creșterea nivelului de trai al milioane de persoane prin Planul nostru pentru o viață sustenabilă.
Suntem mândri de aceste realizări. Cu toate acestea, suntem extrem de conștienți de faptul că mai sunt multe de făcut, din moment ce provocările sociale cu care se confruntă oamenii în momentul de față au devenit și mai grave.
De exemplu, în 2019, peste 630 de milioane de muncitori din întreaga lume – aproape una din cinci persoane care au un loc de muncă – nu au câștigat suficient pentru a-și poziționa familiile și pe ei înșiși deasupra pragului de sărăcie.
Din acest motiv, anunțăm un set de angajamente și acțiuni ambițioase, care vor contribui la construirea unei societăți mai echitabile și mai favorabile incluziunii. Printre acestea se numără:
„În momentul de față, cele mai mari amenințări cu care se confruntă lumea sunt schimbările climatice și inegalitatea socială”, declară DirectorulGeneralUnilever, Alan Jope. „Este clar că disparitățile sociale s-au accentuat în ultimul an și sunt necesare măsuri decisive și colective pentru a construi o societate care susține îmbunătățirea nivelului de trai, îmbrățișează diversitatea, stimulează talentele și oferă oportunități pentru toată lumea.”
Creșterea nivelului de trai
Asigurarea faptului că oamenii câștigă un venit care asigură un trai decent reprezintă un pas înainte foarte important pentru construirea unei societăți mai echitabile și mai favorabile incluziunii. Astfel, oamenii își vor permite să ducă un trai decent și să își îndeplinească nevoile de bază, cum ar fi mâncarea, o locuință și îngrijirea sănătății.
Angajații noștri beneficiază deja cel puțin de un salariu care asigură un nivel de trai decent. Acum vrem să ne asigurăm că și alte persoane care nu fac parte din forța noastră de muncă, mai ales muncitoriicei mai vulnerabili din domeniul industriei prelucrătoare și al agriculturii, câștigă un astfel de salariu. Vom colabora cu furnizorii noștri, cu alte întreprinderi, cu guverne și ONG-uri pentru a crea schimbări la nivelul întregului sistem și a susține adoptarea globală a practicilor de asigurare a unui trai decent.
În plus, vom ajuta 5 milioane de întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri) din cadrul lanțului nostru valoric de vânzare cu amănuntul să aibă acces la resurse, finanțare și tehnologie pentru a-și dezvolta afacerile și a-și crește veniturile. IMM-urile cu care lucrăm sunt adesea comercianți cu amănuntul care au magazine, outlet-uri și chioșcuri independente sau micro-antreprenori care se ocupă cu vânzările pe stradă sau din ușă în ușă.
Crearea oportunităților prin incluziune
Unilever susține de mult timp cu pasiune diversitatea și incluziunea. Suntem mândri de faptul că am realizat deja un echilibru între bărbați și femei în cadrul conducerii noastre la nivel global, dar mai sunt multe de făcut – atât pentru femei, cât și pentru alte categorii de persoane. Acestea includ persoanele cu dizabilități, cele din comunitățile LGBTQI + și din grupurile etnice și rasiale subreprezentate.Vom adopta politici și practici progresive care elimină prejudecățile și discriminarea pentru a crea o cultură echitabilă pentru toată lumea. Pentru început, vom înlătura barierele și discriminarea în domeniul recrutării și îi vom face pe liderii noștri responsabili pentru sprijinirea angajaților noștri, astfel încât aceștia să exceleze la locul de muncă. În afara operațiunilor noastre, până în 2025 vom investi 2 miliarde de euro pe an în bunuri și servicii oferite de IMM-uri care sunt deținute și administrate de persoane care fac parte din comunități diverse și subreprezentate și vom ajuta aceste IMM-uri, oferindu-le acces la resurse, finanțare și oportunități de stabilire de relații cu alte întreprinderi.
În plus, vom rezolva problema lipsei de reprezentare a acestor categorii în reclamele noastre. Vom profita mai ales de puterea brandurilor noastre pentru a contribui la rezolvarea problemei prevalenței stereotipurilor care sunt perpetuate adesea prin publicitate și vom promova o reprezentare a oamenilor care este mai favorabilă incluziunii.
Pregătirea persoanelor pentru viitoarele locuri de muncă
Pe măsură ce contribuim la construirea unei societăți mai echitabile și mai favorabile incluziunii, recunoaștem faptul că schimbările intervenite în câmpul muncii vor afecta perspectivele de angajare ale multor persoane. Multe metode de lucru actuale – rolurile, locurile, programul, competențele – evoluează rapid.
Până în 2025, ne vom asigura că toți angajații au un set de competențe potrivit pentru viitor, astfel încât să îi ajutăm să avanseze profesional, fie în cadrul societății Unilever, fie în afara ei. În plus, vom implementa în premieră modele noi de muncă care le permit oamenilor să aleagă cum vor să muncească. Printre acestea s-ar putea număra contractele flexibile, care oferă aceleași beneficii ca și contractele cu normă întreagă, sau zilele libere pentru studii sau recalificare.
În afara organizației noastre, până în 2030 vom ajuta 10 milioane de tineri să dobândească competențele esențiale pentru a fi pregătiți pentru oportunitățile de angajare. De exemplu, lucrăm cu partenerii noștri la LevelUp – o platformă universală axată pe capacitatea de inserție profesională a tinerilor, care îi va ajuta pe aceștia să își descopere scopul și să aibă acces la formare, la voluntariat și la experiențe profesionale.
O societate sănătoasă pentru o afacere sănătoasă
Incluziunea reprezintă un element central al planului global de dezvoltare durabilă. Cea mai importantă ambiție este ca nicio persoană să nu fie lăsată de izbeliște. Asigurarea diversității și a incluziunii în cadrul afacerii noastre și în afara ei susține mai multe Obiective de dezvoltare durabilă (SDG - Sustainable Development Goals) ale Organizației Națiunilor Unite.
Aceste aspecte au făcut parte din ADN-ul nostru încă de la înființarea companiei Unilever în urmă cu peste un secol. Un element esențial al strategiei noastre actuale este să contribuim la crearea unei lumi mai drepte și mai favorabile incluziunii sociale prin mărci care susțin drepturile omului, apără egalitatea și distribuie valoarea în mod corect.
Suntem mândri de impactul pozitiv pe care l-am avut de-a lungul anilor, dar mai sunt multe de făcut. De aceea ne-am luat aceste angajamente îndrăznețe de creștere a nivelului de trai al persoanelor din cadrul întreprinderii noastre și al lanțului nostru valoric, mai ales al persoanelor care sunt subreprezentate în momentul de față.
Așa cum spune și Alan Jope: „Credem că prin angajamentele pe care ni le luăm Unilever va fi o companie mai bună și mai puternică, pregătită pentru schimbările sociale uriașe cu care ne confruntăm în prezent – mai ales că aceste schimbări se vor produce într-un ritm din ce în ce mai rapid. Fără o societate sănătoasă, nu poate să existe o afacere sănătoasă.”