Sari peste Conținut

În culisele brandului: Knorr – gustul global plus accentul local

Publicat:

De la cuburi pentru supă la trucuri vegetale pentru prepararea cărnii, aroma a fost dintotdeauna ingredientul magic al creațiilor culinare Knorr. Analizăm mai îndeaproape această poveste de succes ce continuă de 185 de ani.

O femeie care deschide un borcan de bulion de pui într-o bucătărie luminată

Cum a început

Imagine alb-negru a unor căruțe trase de boi și cai, pline cu produse Knorr, în fața fabricii din Heilbronn, în secolul al XIX-lea

Povestea succesului companiei Knorr a început cu prânzul.

Sau, mai bine spus, cu căutarea unor mese de prânz apetisante, rapide și hrănitoare pentru muncitorii fabricii lui Carl Heinrich Knorr din Heilbronn, Germania, care, în 1838, furniza cicoare pieței de cafea.

După identificarea acestei nevoi a pieței, Carl Heinrich Knorr a început să experimenteze cu uscarea legumelor și a condimentelor pentru a le păstra conținutul nutrițional și aroma.

Până în 1873 era pregătit să își împărtășească inovațiile culinare cu lumea și primele supe uscate Knorr au început să se vândă în întreaga Europă.

Era începutul unei povești de succes datorită căreia brandul urma să se extindă rapid, cu o gamă de alimente prefierte lansată în 1885, urmată de mixuri de sosuri în 1908.

Apoi, în 1912, a fost lansat cubul de supă. A fost un moment cheie, deoarece acest mic pătrat de aromă va deveni rapid produsul esențial al mărcii și un bestseller de-a lungul deceniilor.

Cum evoluează

O linie de pliculețe de bulion și borcane de bulion destinate pieței mexicane

În prezent, Knorr este a cincea marcă de bunuri de consum ambalate ca mărime la nivel mondial, bucurându-se de o creștere continuă de la un an la altul din 2020, atât datorită diviziei sale de retail ce gestionează circa 70% din afacere, cât și unei game profesioniste de produse ce susține afacerea de servicii alimentare a Unilever,Unilever Food Solutions (UFS).

Fără îndoială, cuburile de supă vegetală/animală Knorr sunt factori ce au determinat această creștere. Cu 600 de cuburi vândute pe minut, nu este suprinzător că acestea au devenit un produs de bază în bucătăriile casnice și profesionale din întreaga lume.

Și nu sunt singurele. Se estimează că un produs Knorr este ales din portofoliul extins al brandului de 3 miliarde de ori pe an.

Fiind în prezent disponibil în 95 de țări la nivel global, piețele cheie Knorr se află în SUA, Germania, Mexic, Indonezia, Filipine, Canada, Franța, Africa de Sud, Polonia, Pakistan, Thailanda și China.

Knorr este lider în majoritatea acestor piețe, iar cheia succesului internațional constă în abordarea hibridă „glocală” (globală/locală), ce valorifică tehnologiile alimentare globale ale mărcii prin crearea de produse conform profilurilor de gust locale și regionale.

Cubul de supă reprezintă un exemplu excelent. Pe lângă cubul de supă de pui, Knorr are în prezent peste 180 rețete de pui de supă alternative active pe piață, fiecare creată conform preferințelor de gust geografice specifice.

În Mexic, de exemplu, cuburile de pui sunt îmbunătățite cu ierburile și condimentele specifice bucătăriei latino-americane. Acestea includ variațiile pui și Chipotle și pui și coriandru sămânță/coriandru frunză.

Marca are o abordare glocală similară față de servirea bazelor de consumatori cu cerințe specifice privind dieta. În Olanda, de exemplu, Knorr a lansat o gamă de supe tradiționale, certificate halal, precum Chorba și Harira pentru a deservi mai bine comunitatea musulmană semnificativă prezentă în această țară.

Dar nu doar geografia determină preferințele de gust. Și diferențele între generații pot juca un rol, motiv pentru care, de exemplu, lansările de produse și promoțiile recente s-au axat pe satisfacerea nevoilor consumatorilor mai tineri.

În India, de exemplu, s-a lansat K-Pots, o gamă de mini mese cu arome asiatice, pentru a satisface apetitul crescând de opțiuni convenabile de gustări în rândul consumatorilor mai tineri.

Între timp, în Germania, campania premiată a Knorr - Eat Your Veggies, având ca obiectiv încurajarea tinerilor să consume mai multe mese vegetale, a valorificat puterea de influență a șapte creatori de pe TikTok care au transformat instrucțiunile pentru modificarea rețetei vegetale Knorr Fix în cântece.

Scopul ce stă la baza brandului

O combină care recoltează, pe un câmp

Acțiunile Knorr au avut mereu în centru dorința de a face alimentele accesibile tuturor. Și, datorită prezenței globale masive și concentrării asupra aromei, brandul se află într-o postură excelentă pentru a promova alimentația sănătoasă, sustenabilă în moduri simple, convenabile și, poate cel mai important, apetisante pentru toată lumea.

Noi, cei de la Knorr, credem că mâncarea bună poate fi simplă, sănătoasă și plină de bucurie. Valorificăm puterea influencerilor și a culturii populare pentru a transforma mâncarea bună într-una irezistibilă.

Frank Haresnape, Vicepreședinte global Knorr

„Dorința și poftele nu ar trebui să fie teritoriul unor opțiuni inferioare. Valorificăm puterea influencerilor și a culturii populare pentru a transforma mâncarea bună într-una irezistibilă.

„Noi, cei de la Knorr, credem că mâncarea bună poate fi simplă, sănătoasă și plină de bucurie”, declară Frank Haresnape, Vicepreședintele global Knorr.

În acest scop, Knorr inspiră milioane de oameni să pregătească mese mai sănătoase acasă, nu doar prin produsele sale ci și datorită rețetelor de pe pachet, promoțiilor din magazin și inițiativelor nutriționale și programelor de la fața locului organizate atât la nivel local cât și global.

Iată câteva exemple:

1. Promovarea alimentației vegetale

Multe campanii Knorr promovează mesele vegetale, contribuind la o trecere pe cât de simplă posibil de la carne la legume.

În Franța și Belgia, de exemplu, brandul a lansat recent o nouă gamă de condimente create special pentru a spori gustul și textura legumelor coapte în cuptor.

Totodată, brandul susține alimentația vegetală și prin platforme online ce propun diferite rețete menite să ofere inspirație pentru mesele vegetariene și vegane, prin înlocuirea ingredientelor de origine animală cu alternative vegetale ori de câte ori este posibil.

2. Implementarea unui lanț de aprovizionare sustenabil

De peste zece ani, Knorr lucrează cu furnizorii și fermierii pentru a-i încuraja și susține în cultivarea ingredientelor cheie, pe baza Codului Unilever pentru Agricultură Sustenabilă.

În prezent, 95% legume și ierburi aromatice provin din surse sustenabile și Knorr folosește din ce în ce mai mult ingrediente cultivate pe baza principiilor agriculturii regenerative.

3. Susținerea unei nutriții optime

Angajamentul Knorr față de susținerea unei nutriții optime se reflectă și în numeroasele proiecte axate pe probleme nutriționale specifice. Printre acestea se numără:

Un pachet roz de tăiței Knorr îmbogățiți cu fier, pentru piața din Pakistan

Fortificarea

Ani de zile Knorr și-a fortificat produsele pentru a contribui la exterminarea malnutriției. Până la finalul anului 2022, Knorr livrase 131 de miliarde de porții fortificate cu cel puțin unul dintre cei cinci micronutrienți cheie (vitamina A, vitamina D, iod, fier și zinc) în 75 de țări în total.

În Pakistan, de exemplu, peste 50% dintre copiii mai mici de cinci ani și adolescentele sunt anemice (Sondaj național de nutriție 2018, Pakistan).

Tăiețeii Knorr Iron + Masala, fortificați cu 15% din doza zilnică recomandată de fier precum și cu fibre suplimentare, vizează această problemă oferindu-le consumatorilor un mod simplu de a beneficia de o masă hrănitoare la un preț foarte accesibil. În acest mod, Knorr pune la dispozitie mese hrănitoare și gustoase persoanelor care au nevoie cel mai mult de acestea - în special în zonele rurale ale țării.

Diversificarea dietelor

Cercetările arată că o dietă diversificată ce include alimente vegetale este cel mai bun mod de a asigura o nutriție optimă. În acest scop, Knorr a colaborat cu comunitățile de pe întregul glob pentru a descoperi moduri ușoare și accesibile de a pune pe masă mâncare sănătoasă.

În Indonezia s-a lansat programul educațional Nutrimenu al Royco (denumirea brandului Knorr în Indonezia) în 2019 pentru a ajuta familiile să adopte obiceiuri alimentare mai sănătoase diversificându-și dietele.

Până la sfârșitul anului 2022, campania acestuia, „Ce am pe farfurie” a ajutat oamenii să pregătească 100 de milioane de farfurii mai nutritive pe teren și prin activitățile educative digitale desfășurate în întreaga Indonezie.

Idei nou-nouțe ale brandului

  1. Produs: supă fără sare

    Imagine a cutiei de cuburi pentru supă vegetală, fără sare, pentru bulionul de legume

    Ca parte a angajamentului Alimente de Viitor al Unilever, Knorr are misiunea de a reduce conținutul de sare al produselor sale. În cazul cuburilor de supă, provocarea constă în faptul că sarea le intensifică aroma și le conferă structura specifică.

    Cu toate acestea, în 2021, echipa de cercetare și dezvoltare Knorr a găsit soluția: crearea unui cub de supă alternativ, fără sare, datorită unui mix unic de legume, ierburi aromatice și condimente utilizate pentru a crea o aromă sărată intensă.

  2. Campania: Bine faci, bun câștigi

    Imagine cu bețișoare pentru tăiței așezate pe un castron cu o insect, pe produsele alimentare

    Pe 19 februarie 2021, Knorr a lansat Ziua Mondială a Mâncatului Sănătos și Sustenabil pentru a inspira oamenii să crească valoarea nutrițională a meselor lor în timp ce scad impactul alimentelor pe care le pun pe farfurie.

    Anul trecut, campania Îndrăznește să Încerci a brandului a provocat 11 influenceri la un joc de tipul adevăr sau provocare, în timpul căruia au aflat adevărul despre alimentele sustenabile și au îndrăznit să încerce alimente alternative, precum insecte bogate în proteine.

    Campania a atins o audiență de 358 miliarde pe rețelele de socializare, vizualizări de conținut ce totalizează zece ani și peste 7,9 miliarde de vizualizări pe TikTok. De asemenea, campania a fost nominalizată la Cannes Lions - Festivalul de Creativitate.

  3. Ambalaj: Ecologizare

    În 2021, ambalajele Knorr au fost transformate pentru a reflecta mai bine valorile și angajamentele brandului în secolul 21.

    Noul look este complet verde: o culoare ce reflectă nu doar angajamentul brandului față de alimentația sănătoasă și producția sustenabilă de alimente, ci și pasiunea sa pentru prospețime și culoare naturale.

Știai că...

Logo-ul Knorr se bazează pe semnătura lui Carl Heinrich Knorr.

Reclame iconice

Înapoi sus