Sari peste Conținut

Un drum asumat: șase moduri în care avansăm către obiectivul nostru de zero emisii nete

Publicat:

Descoperiți vehiculele electrice, biocarburanții, optimizarea rutelor și inovațiile de depozitare smart ce contribuie la eficientizare și reducerea emisiilor generate de flota noastră de transport rutier.

Primul camion electric de 1.5 tone al flotei Unilever din Arabia

Logistica și distribuția generează doar 3% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră, dar 90% dintre acestea provin din transportul rutier.

Prioritatea echipei de logistică este reducerea acestei cifre la 0%.

Această călătorie se bazează pe două strategii. Prima este optimizarea transportului utilizat și a distanțelor parcurse. A doua este transformarea flotei noastre astfel încât să funcționeze pe bază de carburanți nefosili”, spune Sundarrajan Bhyravan, Director Logistică Internațională și Decarbonizare.

Iată cum le implementăm:

  1. Camioane electrice de mare tonaj (CEG-uri)

    Unul dintre cele trei camioane electrice de mare tonaj care au fost adăugate la flota Unilever din Turcia

    În 2022, Unilever a fost una dintre primele companii care a introdus un camion electric de tonaj mare (CEG) în cadrul flotei sale din Olanda. Anul acesta, Unilever Arabia și-a extins flota cu un astfel de camion, iar Turcia cu trei.

    CEG-urile din Turcia sunt utilizate la livrările dintre fabrica din Tuzla și depozitul din Gebze. Fiecare camion funcționează cu 100% energie regenerabilă. „Ne așteptăm ca fiecare CEG să scadă emisiile de CO2 cu 215 tone anual”, spune Tugba Serez, Șeful Relații cu Clienții și Logistică din Turcia.

  2. Dube comerciale

    Camioane electrice de mare tonaj

    Brazilia, Turcia și Mexic dețin deja flote de dube comerciale electrice proiectate special pentru livrarea înghețatei în mediul urban. Alte programe pilot se desfășoară în SUA, China, Thailanda, Chile și Uruguay.

    În mai, Unilever Arabia a introdus prima dubă electrică de 1,5 tone alimentată pe bază de baterie, cu o autonomie de maxim 300 de kilometri. Comparativ cu o dubă diesel similară, aceasta scade emisiile de CO2 cu 250 kilograme pe zi.

    ’’Aceste autovehicule oferă un transport ecologic complet, iar electricitatea cu care sunt încărcate este generată de panourile solare existente în cadrul depozitului nostru’’, declară Diana Ali, Manager Excelență Logistică Arabia, Africa de Nord, Levant și Iraq.

  3. Biocarburanți

    Un container din sticlă ce conține biocombustibil, 40% din flota Unilever Port Sunlight din Marea Britanie este alimentată cu biocombustibil provenit din ulei de gătit.

    Tranziția către alimentarea flotelor noastre cu electricitate sau hidrogen durează. Între timp, flotele din SUA, Marea Britanie, Olanda, Italia și Arabia utilizează biocarburanți ce asigură o reducere de 70% a emisiilor de CO2 comparativ cu carburanții fosili.

    În Marea Britanie, 40% din flota fabricii noastre din Port Sunlight este alimentată cu ulei vegetal hidrotratat (UVH), rafinat din uleiuri alimentare uzate din surse sustenabile.

    „UVH generează semnificativ mai puțin oxid de azot și cenușă, nu conține sulf și poate fi utilizat pe orice motor diesel modern. Estimăm că va genera o scădere de 800 de tone CO2 anul acesta”, declară Myles Marjason-Smyth, Manager Transport la temperatura mediului ambiant, Marea Britanie și Irlanda.

  4. Depozitarea smart, optimizarea rutelor și capacitatea de încărcare a camioanelor

    Lucrător din deposit, ce poartă cască de protecție și încarcă un palet de mărfuri într-un camion

    Managerul de Digitalizare Logistică și Sustenabilitate Unilever India, Sayali Patil, este membru al unei echipe ce gestionează peste 100 de fabrici sursă, 28 de depozite și peste 15.000 de distribuitori. Prin optimizarea acestei rețele, obiectivul lor este reducerea cu 21% a numărului de kilometri parcurși de mărfuri până în 2025.

    „Lucrăm și la eficientizarea fiecărei călătorii prin maximizarea masei și volumului fiecărui camion ce pleacă din incintă. Este mai economic, deoarece utilizăm mai puține camioane, și reduce și emisiile de GES”, declară aceasta.

  5. Colaborări intersectoriale

    O remorcă frigorifică electrică folosită pentru transportul înghețatei, care reduce emisiile din lanțul nostru frigorific.

    Parteneriatele în scopul desfășurării unei activități de pionierat în domeniul noii tehnologii nu doar accelerează progresul către zero emisii nete, ci le oferă ambelor părți lecții valoroase.

    În Olanda, Unilever a încheiat un parteriat cu TIP Trailer Services, cu experții în tehnologie ecologică Maxwell and Spark și cu compania de transport Daily Logistics Group (DLG) pentru înlocuirea refrigerării diesel pe patru remorci cu prototipuri de alimentare pe baterie electrică ce generează zero emisii.

    Sistemul menține încărcătura la o temperatură de până la -25°C – și funcționează cu energie electrică din surse regenerabile, având potențialul de a economisi anual până la 25 de tone de CO2 per remorcă.

    „S-a dovedit că remorcile sunt fiabile”, declară Specialistul în Logistică Jim van Veen. „În prima jumătate a anului 2024, flota noastră de vehicule electrice cu remorcă va fi scalată până la 60% din flota Benelux, până în a doua jumătate procentul atingând 75%.”

  6. Captarea dioxidului de carbon, a hidrogenului și nu numai

    Hidrogen stocat, considerat combustibilul verde al viitorului

    În America de Nord analizăm tehnologia de captare a dioxidului de carbon care ar putea stoca acest compus emis de camioane, în scopul vânzării către industria contrucțiilor.

    Există de asemenea un consens că, pe termen lung, vehiculele electrice și cele alimentate cu hidrogen vor reprezenta tehnologiile cheie în industrie, confirmă Managerul de Logistică Sustenabilă, Laura Realpe. „Ne așteptăm ca Europa Occidentală și America de Nord să fie primele regiuni care adoptă această tehnologie la scară largă”, spune aceasta.

    „Între timp, progresăm considerabil cu implementarea vehiculelor electrice”, adaugă Laura. „Călătoria sigur ne va provoca, dar suntem deciși să ne atingem obiectivul de zero emisii nete până în anul 2039. Și vom colabora în continuare cu guvernele și partenerii în implementarea tehnologiei și infrastructurii necesare normalizării logisticii ecologice.”

Înapoi sus