Când am lansat pentru prima dată Cif Cream în Franța, în 1965, a fost un produs revoluționar. Formula sa non-abrazivă a curățat eficient suprafețele „moderne” din locuințe – precum oțelul inoxidabil și emailul – fără a provoca deteriorări.
De atunci, am ținut pasul cu nevoile în continuă evoluție ale consumatorilor prin creșterea continuă a performanțelor, modernizarea ambalajului și repoziționarea strategiilor de marketing aferente pentru a determina creștere.
Faimos pentru versatilitatea sa, Cif Cream, produsul de curățare multifuncțional, este astăzi o adevărată forță, mai ales datorită faptului că este adoptat cu entuziasm de o nouă generație.
Inovație permanentă în ritmul nevoilor consumatorilor
Inițial am creat Cif Cream folosind carbonat de calciu ca abraziv ușor pentru a îndepărta murdăria dură, alături de agenți tensioactivi pentru a descompune grăsimea și murdăria și parfum pentru a lăsa un miros plăcut.
În cea mai nouă versiune – lansată în 2017 – am înlocuit carbonatul de calciu cu microcristale. Aceste particule 100% naturale și special concepute sunt de dimensiuni mici și uniforme pentru a intra complet în contact cu suprafețele. Acest aspect îmbunătățește capacitatea produsului de a îndepărta murdăria și oferă o curățare mai uniformă, acțiunea abrazivă mai delicată făcându-l potrivit chiar și pentru materiale sensibile.
Aceasta este cea mai recentă dintr-o serie lungă concepute pentru a răspunde nevoilor în schimbare ale consumatorilor. De exemplu, în 1983, un tip mai fin de calcit a asigurat o îngrijire superioară plasticului și altor suprafețe moderne, mai moi, de uz casnic. În 1990, noua duză ridicată și sticla compactă au permis direcționarea mai ușoară a lichidului. Iar în 2006, a fost introdus pentru prima dată un format cu pulverizator pentru a reflecta noile preferințe ale consumatorilor.
„De la începuturile sale ca produs unic în Franța, în 1965, Cif a devenit un brand cu o gamă extinsă de produse, recunoscut în întreaga lume sub diferite denumiri, cum ar fi Viss și Handy Andy, în funcție de regiune”, spune Millie Cooper, Director Senior de Marketing Cif.
„Născut dintr-o înțelegere profundă a nevoilor consumatorilor, Cif este un pionier, revoluționând lumea curățeniei prin cele mai noi descoperiri științifice și tehnologice.”
Conexiunea cu o generație mai tânără
Acum, pentru a ajunge la cumpărătorii mai tineri, marca s-a concentrat pe a fi prezentă acolo unde acest grup de consumatori, din ce în ce mai prosper, obține sfaturi despre curățenie: TikTok.
Cif a detectat șansa de a spori gradul de conștientizare prin accesarea #CleanTok, cea mai urmărită comunitate a platformei, cu campania sa „Satis-hack-tion” – videoclipuri de curățenie din viața reală pe melodia „Satisfaction” a DJ-ului italian Benny Benassi, reînregistrată cu versuri proprii Cif. Conținutul prezintă diferite trucuri și utilizări ale produsului, destinate în special generației Z și milenialilor.
Campania s-a desfășurat pe zece piețe la nivel global, obținând peste 300 de milioane de impresii și mai mult de 2 milioane de angajamente, sporind vizibilitatea produsului și oferindu-i o imagine mai fresh. În Franța, a generat o creștere deosebit de puternică a vânzărilor, de 17%.
„Cif este un brand cu o moștenire remarcabilă, iar cheia longevității sale a fost capacitatea sa de adaptare”, spune Millie.
„Prin utilizarea #CleanTok, arătăm cum brandul poate valorifica asociațiile puternice și latente de produse pentru a redeveni relevant pentru o nouă categorie demografică de consumatori. Aceste campanii sunt strategice în continuitatea expansiunii sale."
Descătușarea potențialului în Brazilia
Cif Cream este acum disponibil în peste 75 de țări, iar Brazilia este o piață cheie unde înregistrează un succes ridicat. Aici, segmentul de produse pentru casă și igienă are o valoare de 2,8 miliarde € – aproximativ aceeași valoare ca și segmentul detergentului de rufe – o mare oportunitate de creștere pentru marcă.
Istoric vorbind, Cif nu este foarte cunoscut în Brazilia. Prin urmare, în 2022, am început să transformăm portofoliul acestui brand pentru a-i exploata potențialul.
Analizând în profunzime obiceiurile de curățenie ale consumatorilor, echipa a ales Cif Cream ca produs emblematic, modificând designul într-unul premium și schimbându-i denumirea în Miracle Clean pentru a-i sublinia performanța și beneficiile. O campanie de marketing pe mai multe platforme a inclus sponsorizarea emisiunii TV Big Brother, stabilind un nou record al emisiunii la numărul de coduri QR scanate. Codurile QR le-au permis telespectatorilor să cumpere produsele în timp ce urmăreau emisiunea.
Strategia a dus la o creștere exponențială. Cif și-a dublat vânzările în 18 luni și a atins niveluri record de cotă de piață și penetrare, determinate în principal datorită creșterii Cif Cream. Piața globală a cremelor de curățat a crescut, de asemenea, datorită succesului Cif Cream.