Conectivitatea cu clienții este o prioritate pentru Unilever. Este esențială pentru modul în care lucrăm cu clienții noștri, în toate sectoarele, de la comerțul general și modern până la comerțul digital. Asigurarea unei aprovizionări ușoare și continue a produselor noastre, în funcție de necesitate, este o parte importantă a acestei ecuații.
De aceea, în colaborare cu unii dintre principalii noștri parteneri din comerțul modern, am dezvoltat un model avansat de conectivitate, bazat pe inteligență artificială, care contribuie la furnizarea unui lanț de aprovizionare complet integrat și care generează creștere pentru toate părțile implicate în proces.
Folosirea AI pentru transformarea lanțului de aprovizionare
Modelul nostru a fost creat ca o modalitate de transformare și extindere a modului în care lucrăm în colaborare cu clienții noștri, revoluționând procesele de planificare, prognoză și reaprovizionare pentru a oferi un lanț de aprovizionare optimizat atât pentru noi, cât și pentru clienți.
Planificarea comună cu clienții nu este o noutate, însă cantitatea și acuratețea datelor care pot fi acum împărtășite este fără precedent. Funcționând în timp real, modelul nostru integrează previziunile și datele reale privind vânzările realizate între Unilever și client, sincronizând momentul în care consumatorul achiziționează unul dintre produsele noastre cu sursa de material. Prin eliminarea barierelor tradiționale dintre lanțurile de aprovizionare și prin creșterea vizibilității datelor, modelul creează un ecosistem perfect, unind un lanț de aprovizionare cu celălalt.
Precizia îmbunătățită a prognozei face ca întregul lanț de aprovizionare să fie mai eficient, întensificând reziliența și agilitatea noastră în cadrul unui ecosistem de aprovizionare din ce în ce mai volatil. Inventarul din centrele de distribuție și magazine a fost optimizat, cu mai puține camioane pe drum – livrând exact cantitatea necesară de stoc, ceea ce înseamnă mai puține călătorii și produsele potrivite livrate la momentele potrivite.
În cele din urmă, eliberează programul angajații pentru ca aceștia să se poată concentra pe alte activități. Estimăm că posibilitatea evitării modificărilor manuale și ad hoc ale previziunilor ar putea reduce efortul uman cu 30%.
“Progresele tehnologice creează oportunități pentru ca oamenii să experimenteze mai mult”, spune Juan Carlos Parada, Global Head of Customer Operations.
El a continuat: “Am parcurs un proces aprofundat de digitalizare. Ne îndreptăm către un mediu în care porțiuni semnificative din activitate sunt realizate de mașinării, ghidate de oameni. Este o schimbare de mentalitate care conduce la o gândire cu adevărat revoluționară.”
Pentru consumator, acest întreg proces înseamnă că produsul dorit va fi disponibil pe raft oricând îl dorește.