Angajamentul Unilever va impune întreprinderii să ajute la colectarea și procesarea a aproximativ 600.000 de tone de plastic anual până în 2025. Aceasta va fi realizată prin investiții și parteneriate care îmbunătățesc infrastructura de gestionare a deșeurilor în multe dintre țările în care operează Unilever.
„Viziunea noastră este o lume în care toți lucrează împreună pentru a se asigura că plasticul rămâne în economie și în afara mediului înconjurător. Plasticul pe care îl utilizăm este responsabilitatea noastră și, prin urmare, ne-am angajat să colectăm mai mult decât vindem, ca parte a acțiunii noastre către o economie circulară. Este o decizie intimidantă, dar captivantă, care va ajuta la creșterea cererii globale de plastic reciclat.” a adăugat Alan Jope.
Inițiativa Unilever este susținută de Fundația Ellen MacArthur: „Anunțul Unilever este un pas semnificativ în crearea unei economii circulare privind produsele din plastic. Prin eliminarea ambalajelor inutile folosind inovații precum reumplerea, reutilizarea și concentrarea, crescând în același timp utilizarea plasticului reciclat, Unilever demonstrează cum companiile pot proteja mediul. Îi îndemnăm și pe ceilalți să își urmeze rolul, astfel încât împreună să putem elimina plasticul inutil, să gândim și să construim un sistem economic în care ambalajele din plastic nu devin niciodată deșeuri.” a precizat Ellen MacArthur.
Acest anunț vine în completarea angajamentelor existente ale Unilever de a se asigura că până în 2025 toate ambalajele sale din plastic sunt reutilizabile, reciclabile sau compostabile și de a utiliza cel puțin 25% plastic reciclat în ambalajele pe care le produce.
În susținerea anunțului de astăzi, compania a postat un video pe pagina oficială de YouTube, în care abordează problema plasticului oceanic și se angajează să își joace rolul pentru „a face Planeta Albastră din nou albastră”.