În urmă cu cinci luni, majoritatea oamenilor nici nu auziseră de Covid-19. Însă, practic peste noapte, toată atenția s-a îndreptat spre această boală invizibilă, dar mortală. Și a fost firesc să fie așa. În joc erau – și încă sunt – vieți omenești.

Procedând astfel, atenția s-a mutat de la o amenințare mult mai mare și mereu prezentă pentru oameni și pentru planetă: criza climatică și naturală.

Așadar, trebuie ca fiecare dintre noi să-și dubleze eforturile. Pentru că, deși timpul nu este de partea noastră, avem o fereastră de oportunitate în care putem acționa.

De aceea, anunțăm astăzi un nou set de acțiuni și angajamente menite să facă planeta mai sănătoasă:

  • Ne luăm angajamentul să reducem la zero emisiile nete ale produselor noastre până în 2039 – de la aprovizionarea cu materialele pe care le folosim și până la punctele de vânzare ale produselor noastre.
  • Ne asumăm provocarea de a adopta standarde și mai înalte în protejarea ecosistemelor bogate în carbon precum pădurile, turbăriile și pădurile tropicale, și vom avea un lanț de aprovizionare fără defrișări până în 2023.
  • Vom susține o nouă generație de fermieri și mici proprietari agricultori astfel încât să poată proteja și regenera mediul înconjurător.
  • Vom introduce un nou Cod al agriculturii regenerative pentru toți furnizorii noștri, acesta fiind elaborat pe baza Codului pentru agricultură durabilă pe care îl avem deja.
  • Vom implementa programe de gestionare a apei în 100 de locații din zone care întâmpină dificultăți cu apa, până în 2030, și ne vom alătura parteneriatului 2030 Water Resources Group pentru a extinde programele de reziliență în domeniul apei.
  • Brandurile Unilever vor investi colectiv suma de 1 miliard de euro într-un nou Fond pentru climă și natură, care va fi folosit pe parcursul următorilor zece ani pentru a lua măsuri semnificative și decisive.
Ice capped mountains sit behind a lake. The reflection of the mountains is mirrored in the lake

Photo by Unilever employee, Ina Blatt

Suntem și mai îndrăzneți, așa că putem ajunge și mai departe

Suntem cunoscuți pentru planurile ambițioase pe care ni le stabilim. Luna trecută, am sărbătorit zece ani de la lansarea Planului nostru pentru viață durabilă. Am învățat multe în acești ani despre ce funcționează și ce nu.

Iar anul trecut, am anunțat obiective îndrăznețe pentru menținerea plasticului în economia circulară – unde este reutilizat, reciclat sau transformat în compost – și pentru a-l opri definitiv să ajungă în natură.

Noile noastre angajamente reprezintă pasul următor. Și merg mai departe decât am mers vreodată până acum.

„Cât timp lumea se confruntă cu efectele devastatoare ale pandemiei de Covid-19 și se luptă cu probleme grave de inegalitate”, spune Alan Jope, directorul general al Unilever, „nu ne putem permite să uităm că criza climatică este în continuare o amenințare pentru noi toți. Schimbarea climatică, degradarea naturii, scăderea biodiversității, penuria de apă – toate aceste chestiuni sunt interconectate și trebuie să le abordăm pe toate simultan.”

„Când facem asta, trebuie să admitem că criza climatică nu este numai o urgență de mediu; are și un impact teribil asupra vieții și mijloacelor de trai. Prin urmare, avem responsabilitatea de a ajuta la rezolvarea acestei crize: în calitate de companie și prin acțiunea directă a brandurilor noastre”.

Accelerăm măsurile printr-un nou Fond pentru climă și natură

Pentru a accelera măsurile, brandurile noastre vor investi colectiv suma de 1 miliard de euro într-un nou Fond pentru climă și natură dedicat, pe care îl vor folosi pe parcursul următorilor zece ani în cadrul unor inițiative care ocrotesc planeta și o fac mai sănătoasă. Acestea ar putea include proiecte de restaurare a terenurilor, de reducere a emisiilor de carbon sau de reîmpădurire și reconstruire a habitatelor sălbatice.

Toate acestea se vor baza pe lucrurile grozave pe care le-am făcut până acum. De exemplu, Ben & Jerry's reduce emisiile de gaze cu efect de seră ale fermelor de vaci, Seventh Generation pledează pentru energie curată pentru toți și Knorr susține fermierii să cultive alimente într-un mod mai sustenabil.

„Responsabilitatea noastră colectivă în rezolvarea crizei climatice este să promovăm o reducere absolută a emisiilor de gaze cu efect de seră, nu doar să ne axăm pe compensarea acestora – și avem magnitudinea și determinarea pentru a face asta”, explică Marc Engel, director general al lanțului de aprovizionare la Unilever. „Dar nu este suficient. Dacă ne dorim să avem o planetă sănătoasă pentru mult timp de acum înainte, trebuie să și ocrotim natura: păduri, sol, biodiversitate și ecosisteme acvatice.”

„În majoritatea părților lumii, incluziunea economică și socială a fermierilor și micilor proprietari agricultori în producția agricolă durabilă este singurul și cel mai important factor de promovare a schimbării pentru oprirea defrișărilor, restaurarea pădurilor și măsurile care ajută la regenerarea naturii. În cele din urmă, ei sunt avocații pământului. Trebuie, prin urmare, să-i susținem și să colaborăm cu noile generații de fermieri și mici proprietari agricultori pentru a asigura o schimbare etapizată pentru regenerarea naturii”.

Rise for Climate march in San Francisco

Redăm sănătatea planetei

Reacția globală la Covid-19 ne-a oferit un indiciu despre cum poate arăta transformarea fundamentală. Am văzut ce schimbări dramatice putem face când înțelegem care este miza și când oamenii rezonează cu ceva ce prețuiesc cu adevărat.

Cât timp continuăm să combatem pandemia, trebuie să ne intensificăm și să ne accelerăm eforturile de a rezolva două dintre cele mai mari provocări cu care ne confruntăm astăzi: criza climatică și inegalitatea socială. Și este nevoie de noi toți. Nu doar de guverne, companii și ONG-uri. Dar și de fiecare cetățean.

Dacă vă pasă de dezvoltarea umană și ocrotirea resurselor pământului, trebuie să vă preocupe și o reacție serioasă la schimbarea climatică.

Prin noile noastre angajamente, vrem să facem și mai mult pentru a ajuta la refacerea sănătății naturii. Iar dacă cineva crede că nu este o ambiție care merită osteneala, vrem să-l întrebăm doar atât…

Pe ce planetă vrei să trăiești?

Inapoi la inceputul paginii

CONECTAȚI-VĂ CU NOI

Suntem mereu interesați să stabilim legături cu persoanele care ne împărtășesc interesul pentru un viitor durabil.

CONTACT

Luați legătura cu Unilever și cu echipele de specialiști sau găsiți persoane de contact din întreaga lume.

Contact