1. Home
  2. ...
  3. Press releases
  4. Domestos initiaza proiectul educational Igiena acasa si la scoala

Domestos initiaza proiectul educational Igiena acasa si la scoala

Domestos şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului au iniţiat proiectul educaţional „Igiena acasă şi la şcoală”.

Bucureşti, 25 mai 2010: Domestos, marcă internaţională a companiei Unilever împreună cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului au iniţiat proiectul educaţional „Igiena acasă şi la şcoală”. Prima parte a proiectului se implementează în anul şcolar 2009 – 2010, în aproximativ 100 de şcoli şi 50 de grădiniţe din oraşele Bucureşti, Iaşi şi din judeţul Cluj.

Scopul proiectului „Igiena acasă şi la şcoală” este creşterea gradului de informare şi conştientizare a copiilor cu privire la importanţa igienei şi a sănătăţii, precum şi la formarea abilităţilor de menţinere a igienei proprii şi a celorlalţi.

Programul este dedicat preşcolarilor şi scolarilor cu vârsta cuprinsă între 4 şi 10 ani. Pentru fiecare categorie şcolară, programul conţine acţiuni dedicate nivelului de înţelegere şi de informare specific vârstei.

”Realităţile zilelor noastre arată că trăim într-o perioadă provocatoare din perspectiva menţinerii sănătăţii, din cauza fluxului abundent de informaţii şi de mituri referitoare la procesul de îmbolnăvire datorat îndeosebi contactului cu diverse medii neigienice. Programul „Igiena acasă şi la şcoală” urmăreşte să îi înveţe pe copii că o viaţă sănătoasă începe cu un mediu curat, igienizat. 

Este o iniţiativă frumoasă pentru care mulţumim mărcii Domestos şi sperăm că astfel de gesturi să devină familiare şi altor companii din dorinţa de a oferi un plus de valoare educaţiei copiilor”, declară Rodica Cherciu – Inspector General, Direcţia Educaţie şi Învăţare pe tot Parcursul Vieţii, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Descrierea programului educaţional

Componenta dedicată copiilor de vârstă preşcolară se desfășoară în această primă fază într-un număr de 50 de grădiniţe: 30 din Bucureşti, 10 din Iaşi şi 10 din Cluj-Napoca. Domestos şi Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului au dezvoltat şi distribuit, către toate grădiniţele, un caiet de lucru cu rol educaţional pentru copii, intitulat „Învăţ şi cresc, de sănătate mă îngrijesc”. Caietul oferă preșcolarilor posibilitatea de a învăţa, desenând şi colorând, norme igienice de bază prin rezolvarea sarcinilor de lucru aplicative.

Componenta dedicată copiilor cu vârsta cuprinsă între 6-10 ani din sistemul de învăţământ primar cuprinde un concurs educativ care îşi propune să valorifice cunoştinţele acumulate de elevi în domeniul igienei personale şi colective şi care să creeze cadrul de exersare a abilităţilor igienico-sanitare.

Astfel, în prima etapă, Domestos şi Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului au avut în vedere un număr de 100 de şcoli, 80 din Bucureşti, 10 din Iaşi şi 10 din Cluj, care vor desfăşura până la finalul anului şcolar o campanie despre igienă ce va include crearea unor materiale inovative, pornind de la posterul afişat în unităţile lor de învăţământ, cu mesajul ”100% sănătate, 0% microbi”.

Pentru desfăşurarea concursului, Domestos a trimis, tuturor elevilor înscrişi în această campanie, kituri de lucru cu instrumente care să îi ajute pentru a dezvolta materiale cât mai reuşite şi pline de inventivitate. Fiecare kit de lucru conţine: un bloc de desen, un pix, un set de carioci colorate şi abţibilduri. Pe parcursul concursului şcolar, copiii vor fi asistaţi de coordonatorii de proiect din fiecare şcoală.

Special pentru campanie, Domestos a creat Zeromicrobi.ro

Campaniile desfăşurate de copii au rolul de a a sublinia necesitatea menţinerii igienei atât acasă, cât şi la şcoală, precum şi beneficiile acesteia pentru sănătate şi dezvoltare armonioasă. Mai mult decât atât, pentru copiii din clasele primare, pentru profesori şi părinţi, a fost creată platforma online www.zeromicrobi.ro care include informaţii despre concursul în şcoli, precum şi un joc educativ, Germ Killer, menit să faciliteze înţelegerea nevoii pentru un mediu curat, igienizat, ferit în totalitate, de microbi.

Website-ul www.zeromicrobi.ro conţine şi o secţiune intitulată „Igienă cu Domestos”, dedicată părinţilor, ca promotori ai regulilor şi practicilor de igienă de acasă, în care aceştia pot găsi sfaturi practice pentru o curăţenie şi o igienă „ca la carte”.

”Educaţia reprezintă un instrument eficient pentru formarea abilităţilor de viaţă în rândul tinerei generaţii, iar Domestos, produsul lider în igienă şi dezinfecţie,îşi asumă un rol important în dezvoltarea sănătăţii copiilor.

Încercăm să-i educăm într-un mod vesel, distractiv, să le atragem atenţia şi să-i implicăm în activităţi diverse, care să le stârnească creativitatea, dorinţa de lucru în echipă, rolul de promotor al mesajelor de igienă pe care îl pot avea şi ei la rândul lor în grupul de prieteni sau acasă. Atât reacţiile lor, cât şi ale cadrelor didactice ne încurajează să sperăm că în anul şcolar 2010 – 2011 vom continua acest proiect şi îl vom implementa la nivel naţional”, spune Diana Stan – SBM HHC, Unilever South Central Europe.

Despre Unilever

În fiecare zi, 160 milioane de consumatori aleg un produs Unilever din cele 400 de mărci şi 14 categorii de produse destinate alimentaţiei, îngrijirii locuinţei şi îngrijirii personale.

Printre mărcile Unilever se numără branduri de renume internaţional: Domestos, Cif, Coccolino, Rexona, Dove, Clear, Lipton, Knorr, Rama sau Algida, dar şi mărci locale care au câştigat încrederea consumatorilor, precum Dero, DeliKat, Delma şi Napoca.

Compania investeşte anual peste 1 miliard de euro în cercetare şi dezvoltare, în cele 5 laboratoare Unilever care explorează noi idei şi tehnici pentru dezvoltarea produselor companiei.

Domestosa fost lansat în anul 1920 fiind una dintre primele mărci de produse pentru dezinfectat. În România, Domestos a apărut în anul 1996, poziţionându-se ca produs de curăţat cu vâscozitate ridicată, care îndepărtează nu doar murdăria vizibilă, ci şi toţi microbii cunoscuţi - virusuri, bacterii, fungi, chiar şi spori - dezinfectând astfel suprafeţele lavabile din locuinţă. Pentru că oferă nu doar curăţenie, ci şi dezinfecţie, Domestos contribuie de fapt la protejarea sănătăţii întregii familii.

Romania

Unilever South Central Europe SA
Baneasa Business & Technology Park
42-44 Bucuresti-Ploiesti street
Building B
4th floor
District 1
013696 Bucharest
Romania

(40)21. 303. 48. 00
press.usce at unilever.com

Descoperiți mai multe despre aceste subiecte
Inapoi la inceputul paginii