Toggle Căutare

  1. Home
  2. Centru Media
  3. Comunicate de presa
  4. Unilever isi prezinta Planul pentru un Stil de Viata Durabil

Unilever isi prezinta Planul pentru un Stil de Viata Durabil

Unilever a anuntat planurile prin care va decupla cresterea viitoare a cifrei sale de afaceri de impactul pe care-l are asupra mediului inconjurator.

Prin aceste planuri, Unilever urmareste:

  • Sa reduca la jumatate amprenta de mediu a produselor sale
  • Sa ajute 1 miliard de oameni sa isi imbunatateasca sanatatea si starea de bine
  • Sa se aprovizioneze, in proportie de 100%, cu materii prime agricole care provin din surse durabile.

Planul Unilever pentru un Stil de Viata Durabil (Unilever Sustainable Living Plan)- prin care compania incurajeaza un stil de viata care sa poata fi sustinut pe termen lung - a fost lansat simultan la Londra, Rotterdam, New Delhi si New York. Cu ocazia lansarii, CEO-ul Unilever, Paul Polman, a explicat: “Avem planuri ambitioase de crestere a cifrei noastre de afaceri. Dar cresterea cu orice pret nu este viabila. Trebuie sa concepem si sa dezvoltam noi modele de afaceri, prin care sa ne asiguram ca vom creste in asa fel incat sa nu contribuim la diminuarea resurselor naturale ale globului”.

El a anuntat si planul prin care Unilever va ajuta, in decursul urmatorilor 10 ani, peste 1 miliard de oameni, in special in tarile in curs de dezvoltare, sa ia masuri pentru a-si imbunatati sanatatea si starea de bine,

Planul Unilever pentru un Stil de Viata Durabil stabileste peste 50 de tinte sociale, economice si de mediu. Prin acest plan, Unilever – al carui porfoliu include marci globale precum Dove, Omo, Knorr and Lipton – isi va injumatati emisiile de gaze cu efect de sera, consumul de apa si deseurile rezultate din productie si consum, prin masuri pe care le va lua nu doar in cazul operatiunilor sale directe, ci si in cazul furnizorilor si consumatorilor sai.

Circa doua treimi din emisiile de gaze cu efect de sera si jumatate din apa consumata in decursul ciclului de viata al produselor Unilever provin din utilizarea produselor de catre consumatori; drept urmare, Unilever si-a asumat un angajament major, la o scara fara precedent.

“Oamenii ne spun ca vor sa-si reduca impactul asupra mediului, dar le este greu sa isi schimbe comportamentul si nu stiu cum anume ar putea sa schimbe lucrurile in bine”, a explicat Paul Polman.

“Prin injumatatirea impactului total al produselor noastre din punctul de vedere al amprentei de carbon, al consumului de apa si al deseurilor - in principal prin inovarea modului in care ne aprovizionam cu materii prime, fabricam produsele si le ambalam - ii putem ajuta pe oameni sa faca o mica schimbare in bine de fiecare data cand folosesc produsele noastre. Si, fiindca produsele noastre sunt folosite de 2 miliarde de ori pe zi in aproape fiecare tara din lume, micile actiuni ale consumatorilor nostri, cumulate, vor aduce o mare schimbare in bine”.

Printre obiectivele-cheie pe care Unilever si-a propus sa le atinga in 2020 sau inainte de acest an se mai numara:

  • Aprovizionarea, in proportie de 100%, cu materii prime agricole care provin din surse durabile – inclusiv, pana in anul 2015, aprovizionarea in proportie de 100% cu ulei de palmier provenit din surse durabile;
  • Schimbarea obiceiurilor de igiena a 1 miliard de oameni din Asia, Africa si America Latina, astfel incat ei sa se spele pe maini cu sapun Lifebuoy in momente-cheie ale zilei – scopul final fiind reducerea frecventei de aparitie a bolilor diareice, care sunt, la nivel mondial, cauza nr. 2 a mortalitatii infantile.
  • Sa faca in asa fel incat apa sigura pentru baut sa fie accesibila pentru jumatate de miliard de oameni, prin extinderea vanzarilor purificatorului casnic de apa cu pret accesibil Pureit din India in alte tari.
  • Imbunatatirea calitatii vietii pentru oamenii din tarile in curs de dezvoltare, lucrand in colaborare cu ONG-uri precum Oxfam si Rainforest Alliance, pentru a include in lantul sau de aprovizionare peste 500.000 de mici detinatori de ferme si mici distribuitori din aceste tari.

Comentand despre faptul ca Unilever vrea sa fie o companie care sa se dezvolte durabil “in toate sensurile cuvantului”, Paul Polman a spus: “Exista miliarde de oameni care isi doresc imbunatatirile – in sanatatea si starea lor de bine– pe care le aduc produsele noastre si care isi doresc sa aiba un stil de viata care sa poata fi sustinut pe termen lung.

Scopul nostru este sa ii ajutam pe oamenii din tarile in curs de dezvoltare sa obtina o imbunatatire a calitatii vietii care sa nu insemne o crestere mare a impacturilor lor asupra mediului, si sa ii ajutam pe cei din tarile dezvoltate sa isi mentina un standard bun de trai, in timp ce isi reduc impacturile asupra mediului”.

Paul Polman considera ca nu exista nici un conflict intre dorintele Unilever de a-si atinge atat obiectivele de dezvoltare durabila, cat si obiectivul de crestere a cifrei de afaceri. “Deja am vazut ca abordarea si rezolvarea problemelor care impiedica dezvoltarea durabila ne ofera oportunitati de a creste in mod durabil: creeaza preferinta pentru marcile noastre, consolideaza relatia noastra cu clientii nostri din retail, impulsioneaza si mai mult inovatiile pe care le cream, duce la cresterea pietelor noastre si, in multe cazuri, genereaza scaderi de costuri”.

Polman a accentuat faptul ca Unilever nu are inca toate raspunsurile si ca, pentru atingerea obiectivelor sale, va trebui sa lucreze in parteneriat cu clientii, furnizorii, guvernele si ONG-urile.

FINAL

Nota pentru editori

Contact

Paul Matthews

Tel: +44 (0)1372 945 925

Mob: +44 (0)775 276 8888

Email: paul.matthews@unilever.com

Flip Dötsch

Tel. +31 (0)10 217 3715

Mobile: +31 (0)6 1137 5464

Email: flip.dotsch@unilever.com

Drumul pe care l-a urmat Unilever pe calea dezvoltarii durabile

La sfarsitul secolului al XIX-lea, William Lever a deschis o fabrica langa Liverpool, pentru a produce Sunlight, primul sapun din lume care a fost comercializat invelit intr-un ambalaj. Cativa ani mai tarziu, el a lansat Lifebuoy, primul sapun cu beneficii pentru sanatate, cu sloganul “Lifebuoy salveaza vieti”.

Valorile fondatorilor nostri au fost pastrate de compania noastra si au devenit o parte integranta a identitatii noastre si a felului in care ne desfasuram operatiunile. Continuam, si in ziua de azi, sa vedem probleme care impedica dezvoltarea durabila, precum si oportunitati de crestere pentru compania noastra care apar cand cautam cai de a rezolva aceste probleme.

In anul 1995, confruntati cu perspectiva declinului rezervelor piscicole globale, ne-am unit fortele cu fundatia World Wildlife Fund, pentru a crea Marine Stewardship Council, organizatia internationala care certifica fermele de peste care isi asigura dezvoltarea durabila.

In anul urmator, am demarat Initiativa pentru Agricultura Durabila. Colaborand cu fermierii si furnizorii, am conceput un set de indicatori ai dezvoltarii durabile, indicatori care, in timp, s-au transformat in Codul nostru pentru Dezvoltarea Durabila a Agriculturii. In prezent, circa 10% din ingredientele noastre provenite din agricultura si silvicultura sunt achizitionate din surse durabile.

In anul 2004 divizia noastra de inghetata a colaborat cu organizatia ecologista Greenpeace pentru a crea vitrine frigorifice care folosesc agenti de racire naturali, pe baza de hidrocarburi, in locul agentilor de racire bazati pe hidrofluorocarburi (HFC) – agenti de racire traditionali care se numara printre gazele cu efect de sera. Pana in prezent am convertit aproape jumatate de milion de vitrine frigorifice in vitrine frigorifice care functioneaza cu agenti de racire pe baza de hidrocarburi.

In 2007 am devenit primul mare producator de ceai care s-a angajat ca, pana in anul 2015, sa se aprovizioneze numai cu frunze de ceai care provin din surse durabile certificate.

In anul 2008 am devenit prima mare companie care s-a angajat ca, pana in anul 2015, sa se aprovizioneze numai cu ulei de palmier provenit din surse durabile certificate. Pana in prezent, 30% din cantitatea de ulei de palmier cu care ne aprovizionam este achizitionata pe baza certificatelor Green Palm, care le permit fermierilor ce produc in mod durabil ulei de palmier sa castige mai mult din vanzarea recoltelor si sa isi extinda suprafata cultivata.

Iar in februarie 2010, marca noastra de inghetata Ben & Jerry’s, care a lansat in anul 2006 prima inghetata de vanilie certificata de organizatia internationala Fairtrade, a anuntat ca fiecare ingredient care poate fi certificat de catre Fairtrade, incepand de la nuci si zahar si pana la banane si cacao, va fi certificat pana in 2013.

Safe Harbour (declaratii anticipative)

Acest anunt ar putea contine declaratii anticipative, inclusiv “declaratii anticipative” in sensul dat de Legea din Statele Unite privind reforma in domeniul litigiilor legate de titlurile de valoare emise de entitati private, intrata in vigoare in 1995. Cuvinte precum “asteapta”, “anticipeaza”, “intentioneaza” sau negativul acestor termeni si alte exprimari similare referitoare la performante si rezultate viitoare, inclusiv obiectivele financiare pentru 2010, si negativele lor, sunt folosite cu intentia de a identifica asemenea declaratii anticipative.

Aceste declaratii anticipative sunt bazate pe asteptarile si presupunerile din prezent referitoare la evolutii anticipate si la alti factori care afecteaza Grupul. Acestea nu sunt date istorice, nici garantii ale viitoarelor performante. 

Din cauza ca aceste declaratii anticipative implica riscuri si incertitudini, exista factori importanti din cauza carora rezultatele efective ar putea sa difere de cele exprimate sau sugerate de aceste declaratii anticipative, inclusiv, printre altele, preturile si activitatile din mediul concurential, nivelurile consumului, costurile, abilitatea de a pastra si gestiona relatiile cu clientii-cheie si sursele din lantul de aprovizionare si productie, ratele de schimb valutare, ratele dobanzilor, 

Abilitatea de a integra activele achizitionate si de a finaliza vanzarea planificata a unor active, riscurile fizice, riscurile de mediu, abilitatea de a rezolva chestiuni legate de cadrul legislativ, fiscal si de reglementare a activitatii industriilor, cat si cea de a rezolva probleme curente, in conditiile estimarilor actuale, a evolutiei cadrului legislativ, fiscal si de reglementare a activitatii industriilor, a conditiilor politice, economice si sociale din pietele delimitate geografic in care opereaza Grupul si a prioritatilor noi sau schimbate ale Board-ului. 

Alte detalii privind riscurile potentiale si incertitudinile care afecteaza Grupul sunt descrise in raportarile depuse de Grup la Bursa de Valori din Londra, bursa Euronext din Amsterdam si la autoritatea de reglementare a pietei de valori din SUA: US Securities and Exchange Commision, inclusiv in Raportul anual si Bilantul, asa cum sunt prezentate in Formularul 20-F. Aceste declaratii anticipative se refera numai la ceea ce se intampla la data anuntului. 

Cu exceptia situatiilor prevazute de orice lege sau reglementare in vigoare, Grupul precizeaza in mod expres ca nu are nici o obligatie de a face publice orice actualizari sau revizuiri ale oricarei declaratii anticipative continute in actul de fata pentru a reflecta orice schimbare in asteptarile Grupului cu privire la situatia actuala sau orice schimbare in evenimentele, conditiile sau circumstantele pe care se bazeaza oricare din aceste declaratii anticipative.

Romania

Unilever South Central Europe SA
Baneasa Business & Technology Park
42-44 Bucuresti-Ploiesti street
Building B
4th floor
District 1
013696 Bucharest
Romania

(40)21. 303. 48. 00
press.usce at unilever.com

Descoperiți mai multe despre aceste subiecte
Inapoi la inceputul paginii