1. Home
  2. ...
  3. Press releases
  4. Unilever South Central Europe achizitioneaza operatiunile Darko din Bulgaria

Unilever South Central Europe achizitioneaza operatiunile Darko din Bulgaria

Unilever South Central Europe va achizitiona de la Darko, detinuta de Balkan Accession Fund, brandurile de inghetata, reteaua de distributie si unitatea de productie.

Afla mai multe despre business-ul Unilever in Romania

Replace this image

Unilever este una dintre cele mai importante companii de pe piata bunurilor de larg consum din Romania.

Sofia/Bucuresti, 8 august 2011: Unilever South Central Europe si Balkan Accession Fund au anuntat astazi ca au semnat un acord prin care Unilever South Central Europe va achizitiona de la Darko, o companie din Bulgaria, detinuta de Balkan Accession Fund, brandurile de inghetata, reteaua de distributie (forta de vanzari) si unitatea de productie. Valoarea tranzactiei este confidentiala.

Compania Darko este al doilea mare producator de inghetata din Bulgaria, fiind prezenta pe piata cu branduri cunoscute, ca Eskimo, Casablanca, Weekend, Magic Ice, Free, Belinda, Alaska si Milka, atat pe piata de impuls, cat si pe piata inghetatei pentru acasa. Prin achizitia Darko, Unilever South Central Europe intra pe piata de inghetata din Bulgaria.

Presedintele Unilever South Central Europe, Marc Desenfans, a declarat: “Darko este o achizitie valoroasa pentru noi, cu branduri de inghetata cunoscute si cu o pozitie bine stabilita pe piata. Vom valorifica forta business-ului actual si expertiza Unilever, care este lider globalal categoriei de inghetata, pentru a ne consolida pozitia in regiune”.

Profitul inregistrat de Darko in 2010 a fost de 7 millioane euro (13,8 milioane BGN). Ca partea acordului incheiat, aproximativ 80 de angajati vor fi transferati catre Unilever. Darko va pastra personalul de productie, facilitatile de depozitare si va produce inghetata sub brandurile Darko pentru piata din Bulgaria. Acordul de achizitie urmeaza sa fie supus aprobarii autoritatii bulgare din domeniul concurentei.

Despre Unilever

Unilever urmareste crearea unui viitor mai bun, in fiecare zi. Ii ajutam pe oameni sa arate bine, sa se simta bine si sa ia ce e mai bun din viata, cu branduri si servicii care sunt benefice atat pentru consumatorii nostri, cat si pentru alti oameni.

Suntem unul dintre liderii globali pe piata bunurilor de larg consum si avem operatiuni puternice in peste 100 de tari si vanzari in peste 180 de tari. La nivel global, consumatorii achizitioneaza 170 de miliarde de produse Unilever, in fiecare an, iar produsele noastre sunt utilizate de peste 2 miliarde de ori intr-o singura zi.

Portofoliul include unele dintre cele mai renumite si indragite branduri, incluzand 12 branduri de 1 milion de euro si detinand numarul 1 la nivel global in multe dintre categoriile in care suntem prezenti. Portofoliul include branduri de referinta, cum ar fi Knorr, Dove, Lipton, Becel/Flora, Blue Band/Rama/Country Crock, Wall’s/OLA/Langnese, Hellmann’s, Calvé, Unox, Pond’s, Lux, Axe/Lynx, Sunsilk, Vaseline, Rexona/Sure, Omo, Surf, Cif, Signal si Glorix/Domestos.

Avem aproximativ 167 000 de angajati si am generat o cifra de afaceri anuala de44,3 de miliarde de euro in 2010.Pentru mai multe informatii despre Unilever si brandurile sale, vizitati www.unilever.com.

Unilever este, pentru al doisprezecelea an consecutiv, liderul dezvoltarii durabile din industria alimentara, in Dow Jones Sustainability Indexes – sistemul de indici bursieri Dow Jones privind dezvoltarea durabila. Suntem prezenti in clasamentul FTSE4Good Index Series si am obtinut un scor 5, de top, in domeniul protectiei mediului, fiind astfel inclusi in FTSE4Good Environmental Leaders Europe 40 Index. Ne-am clasat, de asemenea, pe locul 7 in topul Primele 100 companii sustenabile din lume, realizat de Corporate Knights Magazine. 

Am obtinut standardul Platinum Plus in Marea Britanie, in indexul Companiilor Responsabile pentru Comunitate, in 2009, si am fost desemnati Compania anului, in 2010. In noiembrie 2010, am lansat Planul Unilever pentru un Stil de Viata Durabil, care are ca obiectiv reducerea la jumatate a impactului asupra mediului, pe care il au produsele noastre.

Despre Unilever South Central Europe

Unilever urmareste crearea unui viitor mai bun, in fiecare zi. Ii ajutam pe oameni sa arate bine, sa se simta bine si sa ia ce e mai bun din viata, cu branduri si servicii care sunt beneficie atat pentru consumatorii nostri, cat si pentru alti oameni.

Suntem unul dintre liderii globali pe piata bunurilor de larg consum si avem operatiuni puternice in peste 100 de tari. In regiunea din sud-centru, grupul Unilever desfasoara operatiuni pe pietele produselor alimentare, de ingrijire personala si de ingrijire a locuintei, prin Unilever South Central Europe si Unilever Romania. Unilever South Central Europe, cu sediul in Bucuresti, coordoneaza operatiunile de marketing si vanzari din Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia si Kosovo; Unilever Romania coordoneaza operatiunile de pe platforma industriala de la Ploiesti.

Pentru mai multe informatii despre compania Unilever si brandurile sale, vizitati www.unilever.ro

Algida – brandul de inghetata al Unilever South Central Europe

Unilever, liderul global pe piata de inghetata, operaza pe piata din Romania din 2009, sub brandul Algida. Marca Algida a lansat produse inovatoare, care au dat tonul tendintelor pe piata de inghetata. Printre brandurile de inghetata sub umbrela Algida se numara Big Milk, Napoca, Cornetto, Carte D’Or, Magnum, Twister. Pentru mai multe informatii, va rugam vizitati www.iubesteinghetata.ro.

Despre Balkan Accession Fund

Infiintat in ianuarie 2005, Balkan Accession Fund este un fond de capital privat regional de 110 milioane euro, constituit cu scopul de a beneficia de oportunitatile de investitie din Romania si din Bulgaria si, de asemenea, de a investi selectiv in alte tari din regiunea Balcani si in Turcia. BAF investeste, cu precadere, in companii care sunt lideri activi in industria pe care o reprezinta, din sectoare cu crestere puternica si care prezinta o strategie clara de expansiune la nivel local si regional. 

Portofoliul BAF (din care unele companii au iesit deja) include lideri de piata din domeniile: distributie si retail, transport si logistica, domeniul refrigerarii, productie de inghetata, microfinantare, leasing, produse financiare pentru consumatori, echipamente de inchiriere, IT. Pana in prezent, BAF a investit in Romania, Bulgaria, Turcia, Moldova si Albania.

Safe Harbour (declaratii anticipative):

Acest anunt ar putea contine declaratii anticipative, inclusiv “declaratii anticipative” in sensul dat de Legea din Statele Unite privind reforma in domeniul litigiilor legate de titlurile de valoare emise de entitati private, intrata in vigoare in 1995. 

Cuvinte precum “asteapta”, “anticipeaza”, “intentioneaza” sau negativul acestor termeni si alte exprimari similare referitoare la performante si rezultate viitoare, inclusiv obiectivele financiare pentru 2010, si negativele lor, sunt folosite cu intentia de a identifica asemenea declaratii anticipative. Aceste declaratii anticipative sunt bazate pe asteptarile si presupunerile din prezent referitoare la evolutii anticipate si la alti factori care afecteaza Grupul. 

Acestea nu sunt date istorice, nici garantii ale viitoarelor performante. 

Din cauza ca aceste declaratii anticipative implica riscuri si incertitudini, exista factori importanti din cauza carora rezultatele efective ar putea sa difere de cele exprimate sau sugerate de aceste declaratii anticipative, inclusiv, printre altele, preturile si activitatile din mediul concurential, nivelurile consumului, costurile, abilitatea de a pastra si gestiona relatiile cu clientii-cheie si sursele din lantul de aprovizionare si productie, ratele de schimb valutare, ratele dobanzilor

Abilitatea de a integra activele achizitionate si de a finaliza vanzarea planificata a unor active, riscurile fizice, riscurile de mediu, abilitatea de a rezolva chestiuni legate de cadrul legislativ, fiscal si de reglementare a activitatii industriilor, cat si cea de a rezolva probleme curente, in conditiile estimarilor actuale, a evolutiei cadrului legislativ, fiscal si de reglementare a activitatii industriilor, a conditiilor politice, economice si sociale din pietele delimitate geografic in care opereaza Grupul si a prioritatilor noi sau schimbate ale Board-ului. 

Alte detalii privind riscurile potentiale si incertitudinile care afecteaza Grupul sunt descrise in raportarile depuse de Grup la Bursa de Valori din Londra, bursa Euronext din Amsterdam si la autoritatea de reglementare a pietei de valori din SUA: US Securities and Exchange Commision, inclusiv in Raportul anual si Bilantul, asa cum sunt prezentate in Formularul 20-F. Aceste declaratii anticipative se refera numai la ceea ce se intampla la data anuntului. 

Cu exceptia situatiilor prevazute de orice lege sau reglementare in vigoare, Grupul precizeaza in mod expres ca nu are nici o obligatie de a face publice orice actualizari sau revizuiri ale oricarei declaratii anticipative continute in actul de fata pentru a reflecta orice schimbare in asteptarile Grupului cu privire la situatia actuala sau orice schimbare in evenimentele, conditiile sau circumstantele pe care se bazeaza oricare din aceste declaratii anticipative.

Romania

Unilever South Central Europe SA
Baneasa Business & Technology Park
42-44 Bucuresti-Ploiesti street
Building B
4th floor
District 1
013696 Bucharest
Romania

(40)21. 303. 48. 00
press.usce at unilever.com

Descoperiți mai multe despre aceste subiecte
Inapoi la inceputul paginii

CONECTAȚI-VĂ CU NOI

Suntem mereu interesați să stabilim legături cu persoanele care ne împărtășesc interesul pentru un viitor durabil.

CONTACT

Luați legătura cu Unilever și cu echipele de specialiști sau găsiți persoane de contact din întreaga lume.

Contact