1. Home
  2. ...
  3. Press releases
  4. Rezultatele Planului Unilever pentru un Stil de Viață Durabil în cei trei ani de la lansare

Rezultatele Planului Unilever pentru un Stil de Viață Durabil în cei trei ani de la lansare

Unilever anunță rezultatele bune pentru primii trei ani de la lansarea Planului Unilever pentru un Stil de Viață Durabil și isi va extinde obiectivele pentru a avea un impact și mai mare la nivel global.

Unilever lucrează pentru a îndeplini obiectivul major de dublare a cifrei de afaceri până în 2020, în timp ce își înjumătățește amprenta de mediu și crește impactul social pozitiv al brandurilor sale. Toți cei trei piloni ai Planului pentru un stil de Viață Durabil au avut rezultate bune în trei ani, în special în zonele pe care le controlează în mod direct - materii prime, producție, transport, inovații.

Unilever și-a propus: îmbunătățirea sănătății și a bunăstării a peste un miliard de oameni, procurarea în proporție de 100% de materii prime sustenabile și înjumătățirea impactului asupra mediului a produselor, de-a lungul întregului lanț valoric.

Cu 7 milioane de locuitori pe planetă, resursele naturale au devenit supra solicitate. Temperaturile sunt în creștere, apa s-a transformat într-o resursă limitată, prețul pentru energie a crescut, iar nevoile alimentare demonstrează, încă o dată, marea diferență dintre bogați și săraci. Unilever crede în schimbarea pe care o pot aduce companiile și caută constant soluții pentru rezolvarea acestor probleme. Planul Unilever răspunde unor dileme importante și vine cu propuneri clare de îndeplinire a obiectivelor de sustenabilitate, dar și a obiectivelor de afaceri. Creșterea sustenabilă, echitabilă este singurul model de business acceptabil.

În ultimul an, am îmbunătățit activitățile care să ne ajute să creștem sustenabil mai repede si am analizat în detaliu fiecare categorie de produse și fiecare departament din companie. Planul Unilever pentru un Stil de Viață Durabil a fost extins cu propuneri mai consistente și activități în zona îmbunătățirii calității vieții.

Obiectivele pe termen lung au fost reviziute în 2012, pentru a asigura rezultate optime. Astfel, ne vom extinde eforturile în viitor în zone care vor determina schimbări importante pentru: îmbunătățirea vieților, tratament corect la locul de muncă, oportunități pentru femei, afaceri incluzive, eliminarea despăduririlor, agricultura sustenabilă și micii fermieri, apă, sanitizare și igienă.

România contribuie, prin rezulatele înregistrate la nivel local, la obiectivele globale ale Planului Unilever pentru Un Stil de Viață Sustenabil. Aici, avem proiecte pe care le realizăm împreună cu partenerii noștri, astfel încât să avem un impact cât mai mare.

Transformăm alimentele expirate în energie regenerabilă

Unilever a semnat un parteneriat cu Grupul Genesis Biopartner, prin care își ia angajamentul să livreze, pentru a fi transformate în energie, toate deșeurile provenite din alimentele expirate de la depozitul Unilever din Ariceștii Rahtivani, Județul Prahova. Astfel, produsele alimentare expirate (margarina, înghețata, muștarul, maioneza, ketchup-ul) sunt transformate în energie regenerabilă.

Produsele Unilever sunt transformate în biogaz si, ulterior, în energie regenerabilă, în cogenerare, în cadrul primei stații românești construite la Filipeștii de Pădure, în Județul Prahova, de către Grupul Genesis Biopartner. Stația procesează zilnic o cantitate de 50 de tone de substrat organic și produce energie regenerabilă (electrică și termică). Energia electrică este livrată în rețeaua națională și energia termică (abur și apă caldă), către un consumator local.

Reducem conțunutul de sare

Până în anul 2010, am redus semnificativ conținutul de sare din produsele noastre. Obiectivul nostru este să reducem în continuare nivelul de sare pentru a-i ajuta pe consumatorii din România să ajungă la o cantitate maximă de sare de 5g/zi, potrivit recomandărilor organizațiilor internaționale din domeniul nutriției. Ne-am propus să reducem, în medie, cu încă 15 – 20% cantitatea de sare din produsele noastre, în perioada 2015 – 2020, potrivit obiectivelor fixate la nivel global.

În România, prin Federația Patronală Română din Industria Alimentară ROMALIMENTA, din care facem parte ca membru fondator, am încheiat un parteneriat cu Ministerul Sănătății prin care ne-am luat anagajamentul să reducem cantitatea de sare din produsele noastre și raportăm periodic rezultatele.

Am eliminat grăsimile trans și reducem grăsimile saturate

Ne-am angajat să eliminăm până la finalul anului 2012 grasimile trans provenite din uleiuri parțial hidrogenate din toate produsele noastre, la nivel global, obiectiv atins înainte de termen. Produsele noastre din România nu mai conțin de mulți ani grăsimi trans provenite din uleiuri parțial hidrogenate.

Mai mult, am îmbunătățit profilul nutrițional al produselor noastre, astfel că margarinele tartinabile de nouă generație conțin acum mai puțin de 33% grăsimi saturate și cel puțin 15% acizi grași esențiali Omega 3 și Omega 6, potrivit recomandărilor organizațiilor de nutriție internaționale.

Zero deșeuri în urma procesului de fabricație

Începând cu anul 2013, fabrica noastră de la Ploiești este una dintre fabricile Unilever care trimite zero deșeuri către groapa de gunoi în urma proceselor de producție, în urma unui proiectcare a vizat reducerea și reciclarea deșeurilor periculoase și nepericuloase.

Deșeurile nepericuloase - deșeuri de ambalaje din plastic, hârtie/carton, lemn, metal și deșeurile menajere –se valorifică, de exemplu, prin reciclare, compostare sau ardere cu recuperare de energie. De asemenea, deșeurile periculoase nu afectează mediul prin depozitare, deoarece sunt valorificate prin reciclare sau producere de energie (ex. producere de combustibil bio).

Evenimentul de anul acesta

Anul acesta, ne dorim ca evenimentul să îi conecteze pe cei care se comporta într-o manieră sustenabilă și să oferim exemple de viziuni legate de un viitor durabil pentru a inspira un stil de viață sustenabil.

Despre Unilever South Central Europe (USCE). Misiunea Unilever este de a crea un viitor mai bun, în fiecare zi. Îi ajutăm pe oameni să arate bine, să se simtă bine și să ia ce e mai bun din viață, cu branduri și servicii care sunt benefice atât pentru consumatorii noștri, cât și pentru alți oameni.

Unilever, unul dintre cei mai puternici jucători de pe piața bunurilor de larg consum din România, este cunoscut pentru portofoliul său de mărci în care sunt incluse Dero, Omo, Cif, Domestos, Coccolino, Dove, Radox, Rexona, Axe, Clear, Signal, Delma, Rama, Becel, Delikat, Knorr, Hellmann’s, Algida, Lipton. Unilever este prezent în România din anul 1995. De atunci a investit aproape 125 milioane euro, fiind unul dintre cei mai importanți investitori din România.

Unilever este reprezentat pe piața românească de către două companii: Unilever South Central Europe - care coordonează din București operațiunile de marketing și vânzări în România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Moldova și Kosovo - și Unilever România, compania care gestionează operațiunile de producție desfășurate pe platforma industrială de la Ploiești.

Pentru mai multe informații despre Unilever și brandurile sale, vizitați www.unilever.com.

Dana Dobrescu

0040722773587
dana.dobrescu@unilever.com

Descoperiți mai multe despre aceste subiecte
Inapoi la inceputul paginii

CONECTAȚI-VĂ CU NOI

Suntem mereu interesați să stabilim legături cu persoanele care ne împărtășesc interesul pentru un viitor durabil.

CONTACT

Luați legătura cu Unilever și cu echipele de specialiști sau găsiți persoane de contact din întreaga lume.

Contact