Sari peste Conținut

100 de Oameni care fac Bine

Publicat:

Timpul mediu de citire: 7 Minute

Fotografie cu capul Monicai Tamaș.

Interviu cu Monica Tamaș în cadrul revistei de colecție

„100 de Oameni care fac Bine”, proiect editorial realizat de echipa CSRmedia.ro

Monica Tamaș, Director Marketing HC & BPC - Unilever South Central Europe, are o experiență de peste 15 ani în marketing și conduce o echipă de 20 de oameni de brand.

În cei 7 ani în Unilever a contribuit la construirea categoriilor de Home Care, punându-și amprenta pe campanii sociale precum Cif Curăță România, Domestos Susține Igiena în Școli și Dero Susține Visurile Româncelor, din dorința de a rezolva o problemă reală pentru oameni.

Pentru ea, construirea unor branduri cu misiune socială este esența marketingului într-un model de business sustenabil.

Cum se definește un bun proiect/o bună practică de CSR?

Atunci când conștientizăm că responsabilitatea față de mediul înconjurător și față de comunitățile din care facem parte este a fiecăruia dintre noi, munca pe care o facem în cadrul companiei își schimbă sensul. Pentru mine, a construi proiecte responsabile este parte din ceea ce încerc să fac zi de zi, construind branduri care să aibă un impact pozitiv în societate. De ce branduri? Pentru că ele sunt implicate direct în viața oamenilor care au încredere în ele. Oamenii le caută, le cumpără, le încearcă sau chiar le iubesc, iar astfel le primesc în viața lor cu mai multă deschidere. Brandurile pot aduce o schimbare în bine în viața oamenilor și în societate dacă au valori sănătoase și construiesc împreună cu cei pe care îi deservesc, prin programe gândite cu scopul de a face lucrurile bune să se întâmple. Iar pentru a avea cu adevărat impact, acestea trebuie să adreseze probleme reale cu care oamenii rezonează, astfel încât proiectele să fie viabile și să nu depindă de un singur susținător, ci să poată atrage sprijin din mai multe resurse.

Care a fost primul proiect/campanie de CSR în care v-ați implicat?

Cif Curață România este un proiect de suflet care își are originile în anul 2014 și care a crescut atât de frumos, încât a devenit parte din felul în care se construiește brandul la nivel global. Principiul de la care am plecat a fost unul simplu și puternic: spațiile comune în care trăim ne definesc la fel de mult ca cele din intimitatea casei, iar dacă le putem reda frumusețea și curățenia, le putem reda relevanța pentru comunitate. După 7 ani, proiectul continuă și are un impact în continuă creștere.

Care este programul pe care l-ați coordonat și a avut cel mai mare succes?

După cum spuneam mai devreme, succesul unui proiect se definește prin impactul și relevanța pe care acesta le are. Cif Curăță România le-a demonstrat pe amândouă și, în cei 7 ani în care s-a derulat, am redat frumusețea a peste 130 de locații, de la scări de bloc la monumente și spații publice. În total, peste 4 milioane de români se bucură de spații mai curate prin intermediul acestui proiect. De asemenea, un alt proiect de succes care răspunde crite¬riilor menționate este platforma Domestos Susține Igiena în Școli. Pornind de la nevoia de toatele curate în unitățile de învățământ din România, în aliniere cu relevanța brandului în acest spațiu, am ajuns în 127 de școli. Astfel, am asigurat condiții sanitare mai bune pentru peste 40.000 de elevi. Pentru că ne dorim să aducem o rezolvare acestei probleme prin programul nostru, începând cu 2019 ni s-a alăturat Crucea Roșie, aducând expertiza și un strat în plus de conectare cu comunitățile locale. Împreună vom duce proiectul mai departe și vom construi și renova toalete în școlile care au cea mai mare nevoie.

Cum vedeți relația dintre compania pe care o reprezentați și comunitatea din jur?

Companiile care vor avea succes de acum înainte vor arăta foarte diferit. Vor fi cele care iau o poziție și acționează asupra marilor probleme sociale și de mediu cu care se confruntă comunitățile din care fac parte. Ele vor face mai mult bine, nu doar mai puțin rău. Iar Unilever este de ani de zile definiția acestor companii, prin felul în care ne definim strategia la nivel global și felul în care o imple¬mentăm la nivel local prin fiecare dintre noi. Iar acest lucru pornește din interior, de la oameni care își înțeleg misiunea personală și și-o asumă în cadrul companiei. Noi avem o vorbă, că oamenii cu scop prosperă (People with purpose thrive) - pentru că dacă ei sunt bine, pot face bine mai departe. Lăsându-le spațiu să construiască branduri cu misiune socială, aceștia se întorc în mod natural către probleme pe care le-au identificat în comunitățile lor de-a lungul timpului cu dorința de a le ajuta și a le îmbunătăți viața. În acest fel putem construi programe care adresează probleme reale și să le comunicăm într-un limbaj ce rezonează cu oamenii. Așa am construit campania Dove de a crește încrederea în sine a femeilor din România - din dorința de a fi alături de ele, de a le arăta că sunt frumoase așa cum sunt. În același spirit am dezvoltat și campania Rexona ce te provoacă la 5000 de pași pe zi. Cu susținerea Simonei Halep, am încurajat deja sute de mii de români să facă puțin mai multă mișcare în fiecare zi.

Care este viziunea ce vă ghidează în tot ceea ce faceți?

Îmi place să văd în jurul meu oameni de bine, care vor, la fel ca mine, să aibă un impact pozitiv prin deciziile pe care le iau. Motorul meu este energia pozitivă pe care o iau de la acești oameni și pe care, la rândul meu, aleg să o ofer prin interacțiunile cu cei din jurul meu și prin proiectele în care mă implic. Știu că dacă oamenii se simt bine împreună și au o atmosferă pozitivă, atunci apar cele mai bune rezultate. De asemenea, un principiu important în care cred este acela al bunului simț. Este atât de simplu, dar într-atât de important să abordăm deciziile cu o notă de realism, pragmatism, dar și respect, responsabilitate. O lume în care bunul simț este ceva comun este lumea în care oamenii contribuie împreună la ceva mai mare.

Cum decurge o zi din viața dumneavoastră profesională?

Nu se prea întâmplă ca o zi să fie la fel ca alta în viața mea profe¬sională, lucrurile se schimbă în fiecare moment. Dar un șablon este împărțirea zilei în timp de întâlniri și timp de lucru individual, cel din urmă fiind întotdeauna mult mai puțin. Ziua mea este, de obicei, aproape plină de întâlniri, lucru care îmi dă energie fiindcă ajung să lucrez cu atât de mulți oameni diferiți. Cred mult în colaborare interdepartamentală și lucrez îndeaproape cu colegi, pentru a lua împreună cele mai bune decizii și a dezvolta proiecte frumoase. În plus, între întâlniri găsesc mereu timp pentru o cafea cu echipa, fie pentru a discuta subiectele zilei sau doar pentru a vedea ce mai fac.

Dacă ați avea super-puteri, ce ați schimba în dome¬niul responsabilități sociale?

Mi-ar plăcea să vad mai multe branduri care se implică social, nu doar la nivel declarativ, ci prin programe pe termen lung care să aibă un impact pozitiv. De-a lungul timpului, noi am explorat multiple variante de a face asta, de la implicare directă prin curățenie sau construire până la campanii de educare. Ne asumăm faptul că suntem în viețile a milioane de români prin produsele și comunicările noastre, ceea ce ne dă spațiu să dezvoltăm proiecte durabile, care să câștige încrederea oamenilor și să aibă un impact vizibil. În viitor, mi-ar plăcea să nu mai existe termenul de responsabilitate socială, fiindcă această noțiune este deja parte naturală din felul în care se construiesc afaceri și bran¬duri. Daca aș avea super-puteri le-aș spune tuturor managerilor de brand din România să aleagă o cauză și să se alăture celorlalți actori implicați deja în rezolvarea ei.

O tânără fată ținând o perie de toaletă stă lângă un afiș de campanie românesc care pledează pentru toaletele interioare ale școlii și îndeamnă la donații pentru îmbunătățirea igienei în școli.

Întregul conținut al revistei este disponibil pe site-ul CSR Media.

Înapoi sus