Sari peste Conținut

Unilever sărbătorește 10 ani de Plan pentru viață durabilă

Publicat:

Timpul mediu de citire: 6 Minute

Directorul general Alan Jope își reafirmă angajamentul pentru durabilitate și solicită o acțiune reînnoită pentru a aborda inegalitatea socială și criza climatică

Children washing hands

Londra/Rotterdam – Unilever sărbătorește 10 ani de la lansarea Planului Unilever pentru viață durabilă, care se află acum în cel de-al zecelea și ultim an. Alan Jope, directorul general, a reafirmat angajamentul Unilever de a face ca viața durabilă să devină un lucru obișnuit pentru 8 miliarde de oameni și a solicitat o acțiune colectivă pentru garantarea faptului că, în urma Covid-19, nu sunt neglijate crizele reprezentate de inegalitatea socială și climă.

Vorbind la un eveniment virtual global, directorul general Alan Jope a spus următoarele: „Planul Unilever pentru viață durabilă a schimbat regulile jocului pentru afacerea noastră. Am îndeplinit o parte dintre obiective, o parte le-am ratat, însă prin faptul că am încercat am devenit o afacere mai bună. A fost nevoie de enorm de multă ingeniozitate, dăruire și colaborare ca să ajungem unde suntem acum. Am înregistrat progrese satisfăcătoare, dar mai sunt multe de făcut.

„Presiunile la nivel planetar sunt tot mai mari, iar inegalitatea socială a atins un punct critic, fiind agravată de pandemia devastatoare prin care trecem. Aceste probleme sunt la fel de urgente ca înainte de Covid-19, și – așa cum se întâmplă și în cazul Covid-19 – acestea vor afecta în mod disproporționat persoanele cele mai vulnerabile. Peste 700 de milioane de persoane trăiesc în sărăcie extremă, cu mai puțin de 1,90 dolari pe zi, iar Banca Mondială estimează că sărăcia extremă va afecta încă 40-60 de milioane de persoane în 2020, ca o consecință a Covid-19. Criza climatică riscă să mai adauge câteva sute de milioane.

„Afaceri din toate sectoarele, guverne de pe toate continentele, ONG-uri, cadre universitare, cercetători, oameni de știință... trebuie să ne unim cu toții forțele. Nu putem pune acțiunea climatică în așteptare. Nu le putem spune celor care trăiesc în sărăcie să aștepte. 2020 este anul în care o sumă de bani publici de neconceput de mare va fi cheltuită pentru a redresa economia. Dar nu ar trebui să căutăm să readucem economia „la normal”. În schimb, trebuie să ieșim din această situație mai puternici și mai rezistenți decât înainte. Trebuie să fim gata să luăm măsuri decisive și definitive pentru a avea grijă de oameni și de planetă,” a adăugat Jope.

„Odată cu finalizarea Planului Unilever pentru viață durabilă, vom valorifica tot ce am învățat. Vom crește numărul acțiunilor care au mers bine, vom corecta ce nu a funcționat și ne vom stabili noi provocări. Și, cu toate că nu prea știm cum va arăta lumea după Covid-19, sunt convins că nu va exista un viitor dacă nu ne sporim eforturile pentru a ne îndeplini angajamentele de a avea grijă de oameni și de planetă.

După care a adăugat: „Înainte de criza Covid-19, era deja clar că modelul capitalist actual are nevoie de reparații. Globalizarea și capitalismul sunt bune pentru o afacere cum este a noastră, însă nu se poate spune același lucru atunci când globalizarea și capitalismul se realizează în detrimentul oamenilor și al planetei. Este, așadar, datoria afacerilor ca a noastră, prin colaborarea cu parteneri ca ONG-urile, organizațiile guvernamentale, cadrele academice, furnizorii și clienții să impulsionăm un model nou de capitalism și să construim un viitor mai bun.”

10 ani de viață durabilă – și viitorul

În fiecare an, Unilever a raportat progrese față de țintele din Raportul nostru pentru viață durabilă. Printre realizări se numără următoarele:

  • Am ajuns la 1,3 miliarde de oameni prin intermediul programelor noastre de sănătate și igienă.
  • Am redus amprenta totală a deșeurilor per o utilizare de către un consumator a produselor noastre cu 32% și am atins un nivel zero al deșeurilor trimise la groapa de gunoi în toate fabricile noastre.
  • Am redus cu 50% emisiile de gaze cu efect de seră din propria noastră producție și am atins nivelul de 100% de electricitate de rețea din surse regenerabile în toate centrele noastre.
  • Am redus cu 23% cantitatea de zahăr din toate băuturile noastre îndulcite pe bază de ceai, iar 56% din portofoliul nostru de alimente întrunește acum standarde înalte de nutriție recunoscute.
  • Am înlesnit accesul a 2,34 milioane de femei la inițiative menite să le promoveze siguranța, să le dezvolte abilitățile sau să le extindă oportunitățile, ne-am îndreptat spre un mediu de lucru în care există egalitate de gen și 51% dintre funcțiile de conducere sunt ocupate de femei.

Rebecca Marmot, Chief Sustainability Officer, a explicat: „Am avut multe reușite în ultimii zece ani. Mărcile Unilever pentru viață durabilă – care includ mărci ca Dove, Hellmann’s și Domestos – au depășit în mod constant rata medie de creștere a restului portofoliului de când a fost introdus indicatorul în 2014. Am evitat costuri de peste 1 miliard de euro îmbunătățind eficiența apei și a energiei în fabricile noastre și folosind mai puțin material și producând mai puține deșeuri. USLP a devenit și un factor decisiv pentru a atrage cele mai talentate persoane și a avut un rol esențial pentru formarea de parteneriate solide cu ONG-urile, organizațiile guvernamentale și alte afaceri.

„Însă parcursul USLP a prezentat și obstacole. Unilever are multe programe pentru îmbunătățirea mijloacelor de trai și pentru sporirea oportunităților pentru femei, însă măsurarea impactului real al acestora s-a dovedit extrem de dificilă. De asemenea, complexitatea multor lanțuri de aprovizionare de la nivel mondial folosite de noi a făcut ca țintele noastre privind achizițiile durabile să devină și mai dificile”, a adăugat Marmot.

Pornind de la USLP, Unilever s-a angajat să fie în continuare un lider durabil și a dezvoltat o nouă strategie corporatistă, complet integrată: Busola Unilever.

Busola Unilever se bazează pe trei convingeri fundamentale: mărcile care au un scop se dezvoltă, companiile care au un scop durează, iar persoanele care au un scop prosperă. În sprijinul acestor trei convingeri, Busola Unilever stabilește 15 priorități multianuale care acoperă întreg spectrul afacerii Unilever și ecosistemul mai vast. Fiecare prioritate va avea ținte ambițioase, cu programe și proiecte corespunzătoare. Acestea vor aborda provocări cheie precum ambalajele și deșeurile, egalitatea de gen, drepturile omului și valoarea echitabilă – precum și schimbările climatice și incluziunea socială. Busola e susținută cu aceeași rigoare ca USLP și va fi mai holistică, incluzivă și cu o amploare mai vastă decât până acum. Vom dezvălui mai multe detalii la momentul potrivit.

Alan Jope a concluzionat, „USLP se apropie de final, după 10 ani, însă drumul spre atingerea scopului nostru de a face viața durabilă un lucru obișnuit cu siguranță nu se termină aici. De fapt, pe măsură ce lumea se schimbă din ce în ce mai repede, angajații, consumatorii, clienții, furnizorii și partenerii noștri au așteptări mai mari de la noi. Știm că putem să fim în continuare în frunte, dar trebuie să fim mai buni, mai îndrăzneți și mai rapizi.”

Înapoi sus