Sari peste Conținut

Planeta și societatea

Lumea nu a avut niciodată o imagine atât de clară asupra provocărilor sociale și de mediu cu care ne confruntăm cu toții. Nevoia de a lua măsuri nu a fost niciodată atât de mare.

Și știm că jucăm un rol important. Suntem o companie cu branduri și angajați care au un scop clar: vrem să transformăm stilul de viață sustenabil într-o obișnuință

Sustainable scenarios

Un deceniu de pionierat

În 2010 am lansat Planul Unilever pentru un Stil de Viață Sustenabil (USLP) cu scopul de a dovedi că există o legătură între dezvoltarea durabilă și succesul în afaceri.

Lumea s-a schimbat în zece ani de USLP. Problemele care ne-au inspirat să luăm măsuri au devenit probleme de interes general. Părțile interesate nu mai consideră că angajamentele privitoare la dezvoltarea durabilă reprezintă doar un avantaj – acum le consideră o cerință minimă, așa cum ar trebui.

Am învățat multe lucruri de-a lungul timpului. Și deși nu ne-a ieșit întotdeauna totul bine, credem că ambiția noastră a rămas aceeași, și anume, să fim lideri în materie de dezvoltare durabilă, fiind motivați de convingerile noastre de bază, mai exact, că mărcile care au un scop cresc, companiile care au un scop rezistă mai mult și persoanele care au un scop își ating potențialul maxim.

Suntem mai siguri ca niciodată că drumul pe care l-am ales este cel potrivit – atât pentru noi, cât și pentru lume. Acum, înarmați cu experiența dobândită în urma USLP, ne-am propus să creăm o mișcare prin care furnizorii, clienții și consumatorii noștri pot să contribuie cu toții la făurirea unui viitor mai bun.

Un contract nou – cu societatea și cu planeta

Acum vrem ca atât compania noastră cât și modul în care facem afaceri să avanseze mai mult ca niciodată. Strategia noastră corporativă, Unilever Compaass, stabilește modul în care ambiția noastră va deveni realitate.

Conform strategiei Unilever Compass, satisfacerea stakeholderilor noștri ocupă un loc central în activitatea noastră.

Strategia evidențiază cât de importantă este respectarea drepturilor omului, care reprezintă un aspect nenegociabil al activității noastre. În plus, prezintă programele noastre ambițioase de acțiune, care au rolul de a combate cele mai importante probleme din zilele noastre, profitând pe deplin de dimensiunea și de impactul mărcilor noastre și mergând mai departe și avansând mai repede prin obiective ambițioase, cu termene precise, care vor avea drept rezultat schimbări pozitive.

Viziunea noastră pusă în practică

Dispunem de dimensiunea, de capacitatea și de voința necesară pentru a genera o schimbare pozitivă și de durată la nivelul planetei și al societății. Ne schimbăm, luăm măsuri și ajutăm și alte persoane care iau măsuri.

Aflați mai multe despre domeniile cu privire la care luăm măsuri.

Doi oameni de știință îmbrăcați în halate care desfășoară un experiment

Comportamentul responsabil în afaceri

Principiile noastre de comportament responsabil în afaceri stau la baza întregii noastre activități. Avem valori puternice și politici și standarde clare astfel încât să ne asigurăm că angajații noștri procedează bine, dar și fac bine.
Ne așteptăm ca toți angajații Unilever să joace rolul de ambasadori ai standardelor noastre etice înalte.

Un bărbat într-o fabrică care poartă ochelari și cască de protecție

Respectarea drepturilor omului

Drepturile omului sunt universale și constante. Cu toate acestea, lumea se schimbă rapid – și o parte dintre aceste schimbări pun în pericol drepturile omului. În cadrul operațiunilor noastre și prin toate relațiile noastre de afaceri, angajamentul nostru ferm și solid de respectare și promovare a tuturor drepturilor omului recunoscute la nivel internațional stă la baza a tot ceea ce facem.

A landscape photograph of a lush, green forest

Nu avem timp de pierdut

Trebuie să luăm măsuri pentru a îmbunătăți sănătatea planetei. Să combatem schimbările climatice. Să protejăm și să regenerăm natura. Și să creăm o lume fără deșeuri.

Vom contribui la o lume mai echitabilă și mai incluzivă din punct de vedere social. Ne concentrăm pe echitate, pe diversitate și pe incluziune în tot ceea ce facem. Ne folosim afacerile pentru a crește activ nivelul de trai și pregătim oamenii pentru viitorul muncii.

În același timp, vom îmbunătăți sănătatea și starea de bine a oamenilor. Brandurile noastre vor juca un rol central în acest sens – la fel ca pe tot parcursul existenței noastre.

Știm că eforturile noastre vor avea efecte remarcabile. Dar știm și că schimbările pe care le poate face o singură companie nu sunt suficiente pentru a face față celor mai mari provocări.

Unele dintre cele mai mari ocazii de a avea un impact pozitiv țin de lanțul nostru valoric și de societățile cu care stabilim o legătură. Prin urmare, trebuie să utilizăm întreaga dimensiune și amploare a companiei Unilever pentru a influența practicile de afaceri și politicile comerciale ale persoanelor cu care colaborăm și ale țărilor în cadrul cărora activăm.

Pentru toți cei care își doresc o lume mai echitabilă și mai incluzivă din punct de vedere social și o planetă sănătoasă, mesajul este clar: nu mai este timp de pierdut. Haideți să luăm măsuri.

Înapoi sus