Toggle Căutare

  1. Home
  2. Dezvoltare durabilă

Dezvoltare durabilă: un viitor mai luminos

Unilever crede că creșterea economică nu trebuie să se facă pe seama oamenilor și a planetei. De aceea am schimbat modul în care facem afaceri și dorim să schimbăm modul în care se desfășoară activitatea.

Modelul nostru de afaceri conduce la o creștere consecventă, profitabilă, competitivă și responsabilă.

Acesta este motivul pentru care am creat Planul Unilever pentru viața durabilă (USLP), iar de șapte ani este încă esențial pentru tot ceea ce facem.

USLP stimulează creșterea prin intermediul brandurilor cu scop, eliminând costuri din afacerea noastră, reducând riscurile și ajutându-ne să construim încredere, care creează valoare pe termen lung pentru multiplele părți interesate pe care le deservim.

Am realizat sau suntem în curs de realizare cu mai mult de 80% din obiectivele legate de timp, care vizează îmbunătățirea sănătății și bunăstării, reducerea impactului asupra mediului și îmbunătățirea mijloacelor de existență pentru milioane de oameni.

Vedeți cum generează valoare planul nostru

Planul Unilever pentru viață durabilă are trei mari obiective:

  1. Până în 2020 vom ajuta mai mult de 1 miliard de persoane să ia măsuri pentru a-și îmbunătăți sănătatea și bunăstarea.
  2. Până în 2030, obiectivul nostru este să reducem la jumătate amprenta ecologică de fabricare și utilizare a produselor noastre pe măsură ce ne dezvoltăm afacerea.
  3. Până în 2020 vom îmbunătăți mijloacele de existență pentru milioane de oameni pe măsură ce ne dezvoltăm afacerea.

Prin aceste obiective, oferim valoare pentru afacerea noastră și societate.

Mai multă creștere

Deodorant factory worker

Cercetările arată că consumatorii aleg în mod activ să cumpere mărci despre care aceștia consideră că aduc beneficii societății sau mediului. Din acest motiv, dezvoltăm „viața durabilă”.

Acum avem 18 mărci reprezentante ale vieții durabile, inclusiv Dove, Lipton și Hellmann’s, care au un scop clar referitor la o preocupare socială sau ecologică și contribuie la USLP. În 2016, acestea au furnizat 60% din creșterea noastră și sunt în creștere cu 50% mai repede decât restul afacerii.

Costuri mai mici

Chinese factory worker

Prin reducerea reziduurilor și a consumului de energie, materii prime și resurse naturale, creăm eficiență și reducem costurile, în timp ce devenim din ce în ce mai puțin expuși la volatilitatea prețurilor.

Am realizat o reducere cumulativă a costurilor de peste 700 milioane € prin măsuri de eco-eficiență în fabricile noastre din anul 2008.

Mai puțin de risc

Funcționarea durabilă ne ajută să ne protejăm pentru viitor lanțul logistic împotriva riscurilor asociate cu schimbarea climei și aprovizionarea cu materiale.

În 2016, 51% dintre materiile prime agricole au provenit din resurse durabile.

Mai multă încredere

Plasarea durabilității în centrul modelului nostru de afaceri ne ajută să rămânem relevanți pentru consumatori și întărește relațiile noastre cu părțile interesate.

USLP inspiră actualii și viitorii angajați. Ne-am menținut statutul de Angajator preferat al absolvenților din sectorul dinamic al bunurilor de consum din 34 de țări.

Dezvoltarea durabilă – cea mai mare oportunitate economică din timpul vieții noastre

Conform estimărilor mai recente, aproape 1 miliard de oameni încă mai trăiesc în sărăcie extremă. O persoană din nouă este subnutrită, însă unul din zece este obez. Multe regiuni se confruntă cu frământări politice și sociale, iar noi depășim multe dintre limitele naturale ale planetei noastre.

Acestea sunt provocări imense.

Dar în abordarea lor, există, de asemenea, oportunități uriașe pentru ca oamenii și afacerile să se dezolte și să reușească.

În septembrie 2015, lumea a acceptat 17 Obiective globale ale ONU pentru dezvoltare durabilă (SDG-uri) – o listă globală de acțiuni pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice, nedreptății și inegalități și a pune capăt sărăciei pentru totdeauna. Afacerile au jucat un rol cheie în definirea obiectivelor și vor continua să fie un actor esențial în îndeplinirea obiectivelor.

SDG-urile oferă oportunități de afaceri și economice fără precedent. Urmărirea acestor obiective poate oferi oportunități de piață valoroase, prin deblocarea unei creșteri economice de până la 12 trilioane $ și crearea a 380 de milioane de locuri de muncă, în conformitate cu estimările Comisiei pentru dezvoltare durabilă și a afacerilor.

Dezvoltarea durabilă necesită muncă în echipă

Pe lângă Planul Unilever de viață durabilă, vom folosi scara, influența și resursele noastre pentru a face o diferență reală referitor la problemele care contează. Știm că putem face aceasta doar lucrând împreună cu alte afaceri, societatea civilă și guvernele. Acțiunea colectivă este cel mai puternic instrument pe care îl avem pentru a da un impuls schimbarea pozitivă.

Eliminarea defrișărilor

Worker surveys jungle site

Împreună cu alții în industria noastră, ne-am angajat să ajungem la zero defrișări nete asociate cu patru produse de bază până în 2020: ulei de palmier, soia, hârtie și carton, precum și carne de vită.

În Indonezia, 40 % din producția de ulei de palmier provine de la micii fermieri. Printr-un parteneriat cu guvernul provincial din Kalimantanul Central, guvernul districtual din Kotawaringin Barat și Yayasan Penelitian Inovasi Bumi (INOBU), am început colaborarea cu 600 de agricultori independenți care cultivă 1.400 de hectare de teren în vederea certificării. Vom crea o abordare sat cu sat pentru a produce ulei de palmier în mod durabil în timp ce îmbunătățim mijloacele de subzistență și protejăm pădurile.

Integrarea agriculturii durabile

Farmer checking tomato crop

Ca unul dintre cei mai mari cumpărători de culturi, cum ar fi ceai, legume și ulei de palmier, lucrăm cu parteneri pentru a pune capăt foametei, a obține securitatea alimentară și a îmbunătăți nutriția.

Deoarece micii fermieri vând adesea cele mai nutritive alimente, am lansat un program de nutriție – Semințe de prosperitate – cu Alianța globală pentru nutriție îmbunătățită (GAIN) și Inițiativa pentru comerț durabil (IDH). Lucrând în lanțurile de aprovizionare cu mărfuri, programul promovează importanța alimentelor hrănitoare, o dietă diversă și spălatul pe mâini cu săpun. De asemenea, familiile primesc ajutor pentru a-și cultiva propriile grădini de zarzavaturi. Un program pilot de succes a inclus 2.600 de fermieri din Tamil Nadu, India și acum va fi implementat în beneficiul a încă 300.000 de persoane.

Apă potabilă și canalizare

Indian children washing their hands

Ambiția noastră este de a obține accesul universal la apă potabilă, canalizare și igienă. Abordarea acestor probleme împreună cu altele poate realiza un impact fundamental privind bolile care provoacă probleme de sănătate și costă vieți.

O treime din populația lumii nu au acces la o toaletă curată, în condiții de siguranță. Un fel în care Domestos și partenerii săi încearcă să abordeze această problemă este programul Academiile pentru toalete Domestos (Domestos Toilet Academies, DTA). Acesta instruiește antreprenorii locali să furnizeze, instaleze și întrețină toalete igienice și să educe comunitățile locale cu privire la importanța salubrizării. Cu ajutorul partenerilor noștri, din 2014 peste 500 de antreprenori au fost instruiți și peste 116.000 toalete au fost comandate pentru a ajunge la aproximativ 619.000 de oameni din India și Vietnam.

Oportunitățile pentru femei

Shakthi woman talking

Rolul femeilor în dezvoltarea durabilă este esențial, atât ca parteneri în schimbare, cât și ca beneficiari. Deblocarea potențialului economic și social al femeilor ar putea adăuga $ 28 de trilioane la PIB-ul global anual până în 2025.

În parteneriat cu TechnoServe, am creat zece Centre de apă Sunlight pentru a furniza apă potabilă și accesibilă comunităților din Nigeria. Centrele au și rolul de magazin sătesc și oferă femeilor care le administrează abilități de afaceri și un salariu. Scopul este de a crea 1.000 de centre, care reprezintă o oportunitate de afaceri cu posibilitate de dezvoltare pentru până la 20 de milioane € pentru Unilever.


Un viitor mai luminos

Nu subestimăm amploarea provocărilor, dar suntem optimiști. Împreună cu dovezile propriei noastre dezvoltări, ne-am reînnoit încrederea că nu suntem doar calea cea dreaptă, ci pe singura cale pentru creșterea consecventă, profitabil, competitiv și responsabilă. Un viitor mai luminos a început deja.

Inapoi la inceputul paginii