1. Home
  2. Dezvoltare durabilă

Viață durabilă

Împreună putem schimba modul în care lumea face afaceri

Descoperiți ce ne motivează și încotro ne îndreptăm

Încă de la început, Unilever a avut obiective bine definite. Astăzi, scopul nostru este simplu, dar concret: să facem viața durabilă un lucru obișnuit.

Noi credem că creșterea economică nu trebuie să se facă în detrimentul oamenilor și al planetei. De aceea, schimbăm modul în care facem afaceri și dorim să schimbăm modul în care se fac afacerile.

Planul nostru Unilever pentru viață durabilă (USLP) este o ambiție îndrăzneață de a face schimbări în compania noastră. Lansat în 2010, acesta creează o creștere durabilă prin intermediul mărcilor noastre cu scop bine definit, reducând costurile de afaceri, riscurile și ajutându-ne să consolidăm încrederea.

Planul Unilever pentru viață durabilă

Planul Unilever pentru viață durabilă își propune să decupleze creșterea noastră de amprenta asupra mediului înconjurător, în timp ce crește impactul nostru social pozitiv.Planul nostru are de atins trei obiective majore, susținute de nouă angajamente și obiective care acoperă performanța noastră socială, ecologică și economică în cadrul lanțului valoric. Vom continua să lucrăm împreună cu alții pentru a ne concentra asupra zonelor unde putem să aducem cele mai mari schimbări și să susținem Obiectivele ONU de Dezvoltare Durabilă (SDG-uri).

Avem trei obiective majore

Îmbunătățirea sănătății
și a bunăstării
pentru mai mult de
1 miliard de

oameni

Până în 2020 vom ajuta mai mult de un miliard de oameni să ia măsuri pentru a-și îmbunătăți sănătatea și bunăstarea.

UN Sustainability Development Plan

Noi luăm măsuri în legătură cu Obiectivele ONU de Dezvoltare Durabilă


Până în 2020 vom ajuta mai mult de un miliard de oameni să își îmbunătățească sănătatea și igiena. Acest lucru va ajuta la reducerea incidenței bolilor care pun în pericol viața, cum ar fi diareea.

1,24 miliarde de oameni care au beneficiat până la sfârșitul anului 2018 (653 milioane† prin programe pe teren; 587 milioane prin spoturi TV legate de spălatul mâinilor)

  • Reducerea bolilor diareice și respiratorii prin spălarea mâinilor

  • Furnizarea de apă potabilă sigură

  • Îmbunătățirea accesului la salubritate

  • Îmbunătățirea sănătății orale

  • Îmbunătățirea respectului de sine

  • Ajută la îmbunătățirea vindecării pielii

Aflați mai multe despre sănătate și igienă

Vom lucra încontinuu pentru a îmbunătății gustul și calitatea nutrițională a tuturor produselor noastre. Majoritatea produselor noastre respectă sau sunt mai bune decât valorile de referință bazate pe recomandările naționale. Angajamentul nostru merge mai departe: până în 2020 vom dubla proporțiile portofoliului nostru care respectă cele mai înalte standarde nutriționale, pe baza directivelor dietetice recunoscute la nivel global. Vom ajuta sute de milioane de oameni să aibă o dietă mai sănătoasă.

48 % din portofoliul nostru ca volum a atins cele mai înalte standarde nutriționale în 2018

  • Reducerea nivelului de sare
Grăsimi saturate:
  • Reducerea grăsimilor saturate

  • Creșterea acizilor grași esențiali

  • Reducerea grăsimilor saturate în mai multe produse
  • Înlăturarea grăsimilor nesaturate
  • Reducerea zahărului
Reducerea caloriilor:
  • În înghețata pentru copii
  • În mai multe produse cu înghețată
  • Asigură informații nutriționale sănătoase

Aflați mai multe despre îmbunătățirea nutriției

Reducerea
impactului asupra
mediului la

jumătate

Până în 2030, obiectivul nostru este să reducem la jumătate amprenta asupra mediului în fabricarea și utilizarea produselor noastre, pe măsură ce ne dezvoltăm afacerea.*

UN Sustainability Development Plan

Noi luăm măsuri în legătură cu Obiectivele ONU de Dezvoltare Durabilă

Ciclul de viață al produselor noastre:

Înjumătățirea efectului gazelor cu efect de seră (GHG) din ciclul de viață al produselor noastre până în 2030.

Efectul nostru asupra gazelor cu efect de seră pe consumator a crescut cu aproximativ 6 % din 2010*

Producția noastră:

Până în 2020, emisiile de CO2provenite din energia din fabricile noastre vor fi la sau sub nivelurile din 2008, în ciuda volumelor semnificativ mai mari.

Reducere de -52 %a CO2 din energie pe tona de producție din 2008

Bilanțul de carbon în producție devine pozitiv:
  • Toate sursele de energie sunt regenerabile

  • Sursă de energie electrică regenerabilă

  • Eliminarea cărbunelui din mixul energetic

  • Punerea surplusului de energie la dispoziția comunităților

Reducerea emisiilor GHG din spălarea hainelor:
  • Reformulare
  • Reducerea GHG din transport

  • Reducerea emisiilor GHG din refrigerare
  • Reducerea consumului de energie în birourile noastre
  • Reducerea călătoriilor angajaților
Aflați mai multe despre gazele cu efect de seră

Produsele noastre în uz:

Înjumătățirea consumului de apă asociat cu utilizarea produselor noastre de către consumatori până în 2020.+

Impactul nostru asupra apei pe consumator a scăzut cu aproximativ 2 % din 2010*

Producția noastră:

Până în 2020 captarea apei de către rețeaua noastră globală de fabrici va fi la sau sub nivelurile din 2008, în ciuda volumelor semnificativ mai mari.

-44 %reducere în captarea apei pe tona de producție din 2008

Reducerea consumului de apă în procesul de spălare a hainelor:
  • Produse care folosesc mai puțină apă

  • Reducerea consumului de apă în agricultură

Aflați mai multe despre consumul de apă

Produsele noastre:

Înjumătățirea deșeurilor asociate cu eliminarea produselor noastre până în 2020.+

Impactul nostru asupra deșeurilor pe consumator a scăzut cu aproximativ 31 % din 2010*

Producția noastră:

Până în 2020, totalul de deșeuri trimise spre eliminare va fi la sau sub nivelurile din 2008, în ciuda volumelor semnificativ mai mari.

-97 % reducere a deșeurilor totale pe tona de producție din 2008

Reducerea deșeurilor în urma producției:
  • Zero deșeuri nepericuloase la groapa de gunoi
  • Ambalaje din plastic reutilizabile, reciclabile sau compostabile

  • Reducerea ambalajelor

Reciclarea ambalajelor:
  • Creșterea ratelor de reciclare și recuperare

  • Creșterea conținutului reciclat

  • Abordarea problemei plicurilor aruncate

  • Eliminarea PVC-ului

Reducerea deșeurilor de birou:
  • Reciclare, refolosire, recuperare

  • Reducerea consumului de hârtie

  • Eliminarea hârtiei din procedee

Aflați mai multe despre deșeuri și ambalaje

Până în 2020 vom obține în mod durabil 100 % din materiile prime agricole.

56 % din materiile prime agricole obținute în mod durabil până la sfârșitul anului 2018

  • Ulei de palmier durabil

  • Hârtie și carton

  • Boabe de soia și ulei de soia

  • Ceai

  • Fructe

  • Legume

  • Cacao

  • Zahăr

  • Ulei de floarea soarelui

  • Ulei de semințe de rapiță

  • Lactate

  • Comerț echitabil Ben & Jerry’s

  • Ouă provenite de la găini care nu sunt crescute în baterii

  • Creșterea aprovizionării durabile de materiale de birou

Aflați mai multe despre aprovizionarea durabilă

Îmbunătățirea
mijloacelor de trai
pentru milioane

de oameni

Până în 2020 vom îmbunătăți mijloacele de existență pentru milioane de oameni, pe măsură ce ne dezvoltăm afacerea.

UN Sustainability Development Plan

Noi luăm măsuri în legătură cu Obiectivele ONU de Dezvoltare Durabilă


Până în 2020 vom promova drepturile omului în cadrul operațiunilor noastre și vom lărgi lanțul de aprovizionare.

61% din achiziții de la furnizori care îndeplinesc cerințele obligatorii ale Politicii noastre de aprovizionare responsabilă

Noi am continuat să încorporăm drepturile omului,concentrându-ne pe 8 aspecte esențiale în raportul nostru privind Drepturile omului

Rata noastră totală de frecvență pentru siguranță înregistrată a crescut la 0,69 pentru un milion de ore lucrate

  • Aplicarea principiilor directoare ale ONU privind afacerile și drepturile omului

  • Cheltuieli de achiziție 100% din surse ce se aliniază cu Politica noastră de aprovizionare responsabilă

  • Crearea unui cadru pentru o compensație echitabilă

  • Îmbunătățirea sănătății angajaților, a alimentației și a bunăstării acestora

  • Reducerea numărului de răniri și accidente la locul de muncă

Aflați mai multe despre corectitudinea la locul de muncă

Până în 2020 vom oferi oportunități pentru 5 milioane de femei.

1,85 milde femei pot accesa inițiative menite să le promoveze siguranța, să le dezvolte abilitățile sau să le extindă oportunitățile.

  • Construirea unei organizații cu egalitate de gen, cu accent pe management

  • Promovarea siguranței pentru femei în comunitățile în care lucrăm

  • Îmbunătățirea accesului la formare și abilități

  • Extinderea oportunităților din lanțul nostru de vânzare cu amănuntul

Aflați mai multe despre oportunitățile pentru femei

Până în 2020 vom avea un impact pozitiv în viața a 5,5 milioane de oameni.

746.000 de mici proprietari agricultori și 1,73 mil de mici comercianți cărora li se permite să acceseze inițiative ce au ca țintă îmbunătățirea practicilor din agricultură sau creșterea veniturilor

  • Îmbunătățirea mijloacelor de trai a micilor proprietari agricultori

  • Îmbunătățirea veniturilor micilor comercianți

Aflați mai multe despre afacerile inclusive
Key
  • Realizat

    This is the number of targets we have achieved

  • Conform planului

    This is the number of targets we are on track to achieve

  • În urmă față de plan

    This is the number of targets we are currently not on track

  • %

    Din țintă realizat

    This is the percentage of the target we are on track to achieve

* Obiectivele noastre de mediu sunt exprimate pe baza utilizării de către un singur consumator. Aceasta înseamnă o singură utilizare, bucată sau porție dintr-un produs.

+În șapte țări cu puține resurse de apă, reprezentând aproximativ jumătate din populația lumii.

Asigurat independent de PwC

Vedeți o parte din progresele pe care le-am făcut

1,24 miliarde

Am ajutat mai mult de 1,24 miliarde de oameni să-și îmbunătățească sănătatea și igiena.

Peste jumătate

Peste jumătate din materiile noastre prime agricole, precum uleiul de palmier, hârtia și ceaiul sunt acum procurate în mod durabil.

Milioane

Am îmbunătățit traiul pentru milioane de oameni prin inițiative precum programele pentru micii proprietari agricultori și micii comercianți.

Știm de mult că creșterea și durabilitatea nu sunt în conflict. În fiecare an obținem mai multe dovezi ale beneficiilor pe care USLP le aduce afacerii noastre, cât și societății și mediului.

Mai multă creștere

Shopping trolly
26

mărci durabile

Cercetările noastre arată că peste jumătate din consumatori cumpără deja sau vor să cumpere în mod durabil. De aceea, am dezvoltat mărcile noastre pentru viață sustenabilă, care au un scop clar referitor la o preocupare socială sau ecologică și contribuie la USLP.

Acum avem 26 de mărci durabile, inclusiv Dove, Lipton, Hellmann`s și Seventh Generation. Acestea au depășit continuu rata medie de creștere a Unilever.

Costuri mai mici

diffrent currency
600 mil EUR

reprezentând costuri energetice evitate prin eco-eficiență din 2018

Prin reducerea reziduurilor și a consumului de energie, materii prime și resurse naturale, creăm eficiență și reducem costurile, în timp ce devenim mai puțin expuși la volatilitatea prețurilor.

Îmbunătățirile în eco-eficiență au contribuit la evitarea cumulării unui cost la energie de peste 600 de milioane de EUR din 2008.

Mai puțin de risc

Farmer with spade
56 %

materii prime agricole obținute în mod sustenabil

Funcționarea durabilă ne ajută să ne protejăm pe viitor lanțul logistic împotriva riscurilor asociate cu schimbarea climei și procurarea de materiale.

Până la sfârșitul anului 2018, 56 % dintre materiile noastre prime agricole au provenit din resurse durabile.

Mai multă încredere

Shaking hands
50

Cel mai căutat angajator în aproximativ 50 de țări

Plasarea durabilității în centrul modelului nostru de afaceri ne ajută să fim relevanți pentru consumatori și ne consolidează relațiile cu părțile interesate.

Suntem angajatorul FMCG numărul unu în aproximativ 50 de țări.


Vedem rezultate și învățăm

Free to be myself

Am avut niște rezultate extraordinare de la planul nostru pentru viață durabilă. Știm că contribuie la creșterea afacerii, deoarece clienții aleg mărcile noastre cu scop bine definit, cum ar fi Dove, Hellmann’s, Ben & Jerry’s și Omo.

De asemenea, am învățat multe despre ceea ce funcționează și ceea ce nu funcționează, și vom continua să facem schimbări pentru a face lucrurile corect. Una dintre cele mai mari provocări pentru noi este abilitatea noastră de a influența schimbarea în afara afacerii noastre, acolo unde nu avem control direct.

Căutăm în permanență idei și modalități să influențăm lanțul nostru de valori mai larg. Știm că colaborarea cu alții deține cheia pentru abordarea multor provocări legate de sustenabilitate și ne vom concentra și mai mult pe asta în anii ce vor urma.

Ca afacere, ne gândim la viitor, adaptându-ne și evoluând pentru a fi cu un pas înainte.

Folosim ceea ce am învățat pentru a putea fi schimbarea pe care vrem să o vedem.

Împreună, vom reinventa modul în care se fac afacerile.

Sunteți cu noi?

Inapoi la inceputul paginii

CONECTAȚI-VĂ CU NOI

Suntem mereu interesați să stabilim legături cu persoanele care ne împărtășesc interesul pentru un viitor durabil.

CONTACT

Luați legătura cu Unilever și cu echipele de specialiști sau găsiți persoane de contact din întreaga lume.

Contact