Construim o afacere cu care lumea se poate mândri

Acum zece ani, am pornit pe drumul de a deveni cea mai durabilă afacere din lume.

Pentru a dovedi că dezvoltarea nu trebuie să se realizeze în detrimentul oamenilor și al planetei.

Pentru a arăta că companie poate fi o forță a binelui – prin acțiuni, nu doar prin cuvinte.

Am atins multe dintre obiectivele noastre, dar nu am reușit să le îndeplinim pe toate.

Un deceniu mai târziu, dorim să împărtășim ce am învățat pe parcurs.

Iar ceea ce am învățat va sta la baza unei strategii noi, și mai ambițioase.

Bilanțul unui deceniu de pionierat

În 2010, am lansat Planul Unilever pentru viață durabilă (USLP).

USLP a schimbat regulile jocului. Într-o perioadă în care majoritatea întreprinderilor considerau durabilitatea și afacerile ca fiind separate, noi am văzut că acestea sunt legate.

Acesta nu a fost un plan de durabilitate.

A fost un plan pentru o afacere de succes, durabilă.

Am analizat fiecare aspect al lanțului nostru de valori și ne-am conturat abordarea în jurul unor obiective majore, despre care am știut că se află în centrul agendei globale privind dezvoltarea durabilă.

Acțiunile climatice. Egalitatea de gen. Sănătatea și alimentația a miliarde de oameni. Respectul pentru mediu. O lume mai corectă, mai prosperă.

Apoi am susținut obiectivele respective cu probabil cea mai cuprinzătoare gamă de scopuri privind durabilitatea stabilită vreodată de o afacere de dimensiunea noastră.

Am văzut modul în care munca noastră a schimbat lumea din jurul nostru, ajutând femeile să devină independente, protejând pădurile, ameliorând sănătatea și sprijinind agricultura durabilă.

Și am văzut beneficiile afacerii noastre.

Însă, deși am realizat foarte multe, încă mai avem de lucru.

Nu am atins fiecare dintre scopurile noastre.

Nu ne-am îndeplinit toate obiectivele.

Uneori am învățat niște lecții grele.

Cum ne-am descurcat?

După zece ani de USLP, putem vedea ce impact am avut

Planul Unilever pentru o viață durabilă

Planul Unilever pentru o viață durabilă își propune să atenueze creșterea amprentei noastre asupra mediului înconjurător, în timp ce se dezvoltă impactul nostru social pozitiv.

Planul nostru are de atins trei obiective majore, susținute de nouă angajamente și scopuri care acoperă performanța noastră socială, de mediu și economică în cadrul lanțului de valori. Vom continua să lucrăm împreună cu alții pentru a ne concentra asupra zonelor unde putem să aducem cele mai mari schimbări și să susținem Obiectivele ONU de Dezvoltare Durabilă (ODD).

Avem trei obiective majore

Îmbunătățirea sănătății
și a bunăstării
pentru mai mult de

1 miliard de oameni

Până în 2020 vom ajuta mai mult de un miliard de oameni să ia măsuri pentru a-și îmbunătăți sănătatea și bunăstarea.

UN Sustainability Development Plan

Luăm măsuri în legătură cu Obiectivele ONU de Dezvoltare Durabilă


Până în 2020 vom ajuta mai mult de un miliard de oameni să își îmbunătățească sănătatea și igiena. Acest lucru va ajuta la reducerea incidenței bolilor care pun în pericol viața, cum ar fi diareea.

1,3 miliarde de oameni la care am ajuns până la sfârșitul anului 2019

  • Reducerea bolilor diareice și respiratorii prin spălarea mâinilor

  • Furnizarea de apă potabilă sigură

  • Îmbunătățirea accesului la salubritate

  • Îmbunătățirea sănătății orale

  • Îmbunătățirea respectului de sine

  • Ajutor pentru îmbunătățirea vindecării pielii

Aflați mai multe despre sănătate și igienă

Vom lucra încontinuu pentru a îmbunătăți gustul și calitatea nutrițională ale tuturor produselor noastre. Majoritatea produselor noastre respectă sau sunt mai bune decât valorile de referință bazate pe recomandările nutriționale de la nivel național. Angajamentul nostru merge mai departe: până în 2020 vom dubla proporțiile portofoliului nostru care respectă cele mai înalte standarde nutriționale, pe baza directivelor privind hrana recunoscute la nivel global. Vom ajuta sute de milioane de oameni să aibă o dietă mai sănătoasă.

56% din portofoliul nostru ca volum a atins cele mai înalte standarde nutriționale în 2019

  • Reducerea nivelului de sare
Grăsimi saturate:
  • Reducerea grăsimilor saturate

  • Creșterea acizilor grași esențiali

  • Reducerea grăsimilor saturate în mai multe produse

    Obiectivele nu au mai fost măsurate sau raportate de la vânzarea diviziei de margarină în 2018

  • Înlăturarea grăsimilor trans
  • Reducerea zahărului
Reducerea caloriilor:
  • În înghețata pentru copii
  • În mai multe produse cu înghețată
  • Furnizarea de informații nutriționale sănătoase

Aflați mai multe despre îmbunătățirea nutriției

Reducerea
impactului asupra
mediului la

jumătate

Până în 2030, obiectivul nostru este să reducem la jumătate amprenta ecologică de fabricare și utilizare a produselor noastre pe măsură ce ne dezvoltăm afacerea.*

UN Sustainability Development Plan

Luăm măsuri în legătură cu Obiectivele ONU de Dezvoltare Durabilă

Ciclul de viață al produselor noastre:

Înjumătățirea impactului gazelor cu efect de seră (GHG) din ciclul de viață al produselor noastre până în 2030.

Impactul nostru aferent gazelor cu efect de seră per consumator a crescut cu aproximativ 2% din 2010*

Producția noastră:

Până în 2020, emisiile de CO2 provenite din energia din fabricile noastre vor fi la sau sub nivelurile din 2008, în ciuda volumelor semnificativ mai mari.

Reducere de -65% a CO2 din energie per tona de producție din 2008

Bilanțul de carbon în producție devine pozitiv:
  • Toate sursele de energie sunt regenerabile

  • Electricitate de rețea din surse regenerabile

  • Eliminarea cărbunelui din mixul energetic

  • Punerea surplusului de energie la dispoziția comunităților

Reducerea emisiilor GHG din spălarea hainelor:
  • Reformulare
  • Reducerea GHG din transport

  • Reducerea emisiilor GHG din refrigerare
  • Reducerea consumului de energie în birourile noastre
  • Reducerea călătoriilor angajaților
Aflați mai multe despre gazele cu efect de seră

Produsele noastre în uz:

Înjumătățirea consumului de apă asociat cu utilizarea produselor noastre de către consumatori până în 2020.+

Impactul nostru asupra consumului de apă per consumator a crescut cu aproximativ 1% din 2010*

Producția noastră:

Până în 2020, emisiile de CO2 provenite din energia din fabricile noastre vor fi la sau sub nivelurile din 2008, în ciuda volumelor semnificativ mai mari.

Reducere de -47% în captarea apei per tona de producție din 2008

Reducerea consumului de apă în procesul de spălare a hainelor:
  • Produse care folosesc mai puțină apă

  • Reducerea consumului de apă în agricultură

Aflați mai multe despre consumul de apă

Produsele noastre:

Înjumătățirea deșeurilor asociate cu utilizarea produselor noastre până în 2020.

Impactul nostru asupra deșeurilor per consumator a scăzut cu aproximativ 32% din 2010*

Producția noastră:

Până în 2020, totalul de deșeuri trimise spre eliminare va fi la sau sub nivelurile din 2008, în ciuda volumelor semnificativ mai mari.

Reducere de -96% a deșeurilor totale per tona de producție din 2008

Reducerea deșeurilor în urma producției:
  • Zero deșeuri nepericuloase la groapa de gunoi
  • Ambalaje din plastic reutilizabile, reciclabile sau compostabile

  • Reducerea ambalajelor

Reciclarea ambalajelor:
  • Creșterea ratelor de reciclare și recuperare

  • Creșterea conținutului reciclat

  • Abordarea problemei plicurilor aruncate

  • Eliminarea PVC-ului

Reducerea deșeurilor de birou:
  • Reciclare, refolosire, recuperare

  • Reducerea consumului de hârtie

  • Eliminarea hârtiei din procedee

Aflați mai multe despre deșeuri și ambalaje

Până în 2020 vom obține în mod sustenabil, 100% din materiile prime agricole.

62% din materiile prime agricole obținute din surse durabile până la sfârșitul anului 2019

  • Ulei de palmier durabil

  • Hârtie și carton

  • Boabe de soia și ulei de soia

  • Ceai

  • Fructe

  • Legume

  • Cacao

  • Zahăr

  • Ulei de floarea-soarelui

  • Ulei din semințe de rapiță

  • Lactate

  • Fairtrade Ben & Jerry’s

  • Ouă provenite de la găini care nu sunt crescute în baterii

  • Creșterea aprovizionării durabile de materiale de birou

Aflați mai multe despre aprovizionarea durabilă

Îmbunătățirea
mijloacelor de trai
pentru

milioane de oameni

Până în 2020 vom îmbunătăți mijloacele de trai pentru milioane de oameni pe măsură ce ne dezvoltăm afacerea.

UN Sustainability Development Plan

Luăm măsuri în legătură cu Obiectivele ONU de Dezvoltare Durabilă


Până în 2020 vom promova drepturile omului în cadrul operațiunilor noastre și al lanțului nostru extins de aprovizionare.

70% din achiziții de la furnizori care îndeplinesc cerințele obligatorii ale Politicii noastre de aprovizionare responsabilă


Am continuat să încorporăm drepturile omului, concentrându-ne pe 8 aspecte esențiale în Raportul nostru privind drepturile omului


Rata noastră totală de frecvență pentru siguranță înregistrată a crescut la 0,76 pentru un milion de ore lucrate

  • Aplicarea principiilor directoare ale ONU privind afacerile și drepturile omului

  • Cheltuieli de achiziție provenite 100% din surse ce se aliniază cu Politica noastră de aprovizionare responsabilă

  • Crearea unui cadru pentru o compensație echitabilă

  • Îmbunătățirea sănătății angajaților, a alimentației și a bunăstării acestora

  • Reducerea numărului de răniri și accidente la locul de muncă 

Aflați mai multe despre echitatea la locul de muncă

Până în 2020 vom oferi oportunități pentru 5 milioane de femei.

2,34 milioane de femei pot accesa inițiative menite să le promoveze siguranța, să le dezvolte abilitățile sau să le extindă oportunitățile

  • Construirea unei organizații cu egalitate de gen, cu accent pe management

  • Promovarea siguranței pentru femei în comunitățile în care lucrăm

  • Îmbunătățirea accesului la formare și abilități

  • Extinderea oportunităților din lanțul nostru de vânzare cu amănuntul

Aflați mai multe despre oportunitățile pentru femei

Până în 2020 vom avea un impact pozitiv în viața a 5,5 milioane de oameni.

793,000 de mici proprietari agricultori și 1,81 mil de mici comercianți cărora li se permite să acceseze inițiative ce au ca țintă îmbunătățirea practicilor agricole sau creșterea veniturilor

  • Îmbunătățirea mijloacelor de trai ale micilor proprietari agricultori

  • Îmbunătățirea veniturilor micilor comercianți

Aflați mai multe despre afacerile inclusive
Key
  • Realizat

    This is the number of targets we have achieved

  • Conform planului

    This is the number of targets we are on track to achieve

  • În urmă față de plan

    This is the number of targets we are currently not on track

  • %

    Din țintă realizat

    This is the percentage of the target we are on track to achieve

* Obiectivele noastre de mediu sunt exprimate pe baza unei singure utilizări de către un singur consumator. Aceasta înseamnă o singură utilizare, bucată sau porție dintr-un produs.

+ În șapte țări cu puține resurse de apă, reprezentând aproximativ jumătate din populația lumii.

Asigurat independent de PricewaterhouseCoopers (PwC). Vedeți Asigurare independentă și indicatorii noștri.

O busolă pentru direcția bună

Ce se va întâmpla în continuare, după ce USLP ajunge la final în 2020?

Mergem mai departe.

Suntem mai siguri ca niciodată că ne aflăm pe drumul cel bun, atât pentru noi, cât și pentru întreaga lume. Înarmați cu experiența dobândită prin USLP, ne propunem să creăm o mișcare în care furnizorii, clienții și consumatorii noștri participă cu toții la construirea unui viitor mai bun.

Cum aratăo astfel de afacere?

Credem că aceasta trebuie să se axeze pe obiective și să fie pregătită pentru viitor, precum și că trebuie să impulsioneze performanța superioară.

Pentru a ajunge acolo, vom urma cursul indicat de noua noastră Busolă – o strategie unică privind afacerile durabile, bazată pe trei convingeri fundamentale:

Brandurile care au un scop se dezvoltă

Companiile care au un scop rezistă în timp

Oamenii care au un scop prosperă

Așteptăm cu nerăbdare să împărtășim cu dumneavoastră această călătorie.

Vom folosi tot ce este mai bun în afaceri pentru a construi lumea pe care dorim să o vedem cu toții. O afacere cu care lumea se poate mândri.

Inapoi la inceputul paginii

CONECTAȚI-VĂ CU NOI

Suntem mereu interesați să stabilim legături cu persoanele care ne împărtășesc interesul pentru un viitor durabil.

CONTACT

Luați legătura cu Unilever și cu echipele de specialiști sau găsiți persoane de contact din întreaga lume.

Contact